Browsing by Subject ภาษาอังกฤษ -- การเขียน

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 27  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2012The development of a form-focused web-based instruction to enhance the English grammatical and writing competence of Thai undergraduate sports science studentsThanawan Suthiwartnarueput
2011Development of an English for Academic Purposes course using content and language integrated learning approach to enhance reading and writing skills of undergraduate studentsBurajt Phoodokmai
2015Effects of creative writing instruction using drama techniques on English creative writing ability of upper secondary school studentsWipada Sutthiroj
2013EFFECTS OF DIFFERENT TYPES OF CORRECTIVE FEEDBACK INCORPORATING WITH TEACHER-STUDENT CONFERENCE ON UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ ENGLISH WRITING ABILITYKamonporn Ongphet
2010Effects of differentiated writing instruction by tiered assignments on writing ability of ninth grade studentsChonticha Amkham
2007Effects of self-monitoring writing strategies instruction on English writing ability of pre-cadetsDuangkamol Phochanapan
2007The effects of types of peer feedback and levels of general English proficiency on writing achievement of KMITNB studentsRaveewan Wanchid
2015EFFECTS OF WRITING INSTRUCTION BASED ON TOULMIN MODEL IN FLIPPED LEARNING ENVIRONMENT ON ARGUMENTATIVE WRITING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTSPattaramas Jantasin
2009An investigation of the use of lexical cohesion in expository writing by chinese studentsZhou Chaorun
2015MULTIDIMENSIONAL SCAFFOLDING IN DYADIC INTERACTION IN ENGLISH WRITING WITH COMPUTER : A CASE STUDY OF CHULALONGKORN UNIVERSITY UNDERGRADUATE STUDENTSRawiwan Buppanhasamai
2554การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนตามแนวการสอนแบบเน้นกระบวนการและผลงาน ร่วมกับการเรียนรู้ด้วยการนำตนเอง เพื่อเสริมสร้างความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษเชิงธุรกิจของนักศึกษาระดับปริญญาตรีวิลาสินี พลอยเลื่อมแสง
2536การวิจัยเพื่อหาวิธีการแก้ไขข้อผิดในการเขียนภาษาอังกฤษของนักศึกษาไทยที่เหมาะสมที่สุด :|bรายงานการวิจัยอัจฉรา วงศ์โสธร; ศิริพร พงษ์สุรพิพัฒน์; พิมพ์ฤดี นาควิโรจน์; วิภาดา อิงคนาท; เปรมจิตต์ ศรีเมฆานนท์; เยาวรีย์ ประเสริฐภักดี; ยุพิน โภคฐิติยุกต์
2544การศึกษาการใช้กลวิธีการปรับโครงสร้างภาษาในการเขียนภาษาอังกฤษและความสามารถในการเขียนความเรียงภาษาอังกฤษของนิสิตวิชาเอกภาษาอังกฤษระดับปริญญาตรี มหาวิทยาลัยนเรศวรฐิติรัตน์ สุวรรณสม
2534การเปรียบเทียบกระบวนการเขียนภาษาอังกฤษตามการรับรู้ของนักศึกษา ที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเขียนสูงและต่ำในสถาบันอุดมศึกษา กรุงเทพมหานครสุพรรณี ลือเกียรติไพศาล
2537การเปรียบเทียบความรู้และความสามารถ ในการเขียนภาษาอังกฤษเชิงบรรยายระหว่างนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ในโรงเรียนรัฐบาลและโรงเรียนเอกชน กรุงเทพมหานครรัตนา เล็กพุก
2535การเปรียบเทียบความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ที่เรียนด้วยวิธีการสอนแบบเน้นกระบวนการและแบบเน้นผลงานสมศรี ธรรมสารโสภณ
2533การเปรียบเทียบความสามารถในการเขียนเรียงความภาษาอังกฤษ แบบแนะของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 และของนักศึกษาชั้นปีที่ 1 ที่ได้รับการตรวจงานเขียนด้วยวิธีชี้แนะโดยตรง และวิธีชี้แนะทางอ้อมวิชชุดา สุธีสร
2534การเปรียบเทียบความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ระหว่างกลุ่มที่ฝึกอ่านด้วยการเล่าเรื่อง และกลุ่มที่ฝึกอ่านด้วยการเขียนเรื่องสุณีย์ สิงห์ประไพ
2541การให้คำปรึกษาหารือในการปรับปรุงการเขียนเค้าโครงการวิจัยของนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา สามกรณีศึกษาของนักศึกษาที่ความสามารถเก่ง ปานกลาง และอ่อนอัจฉรา วงศ์โสธร
2539ความสัมพันธ์ระหว่างความพร้อมในการเรียนรู้ด้วยการนำตนเอง กับความสามารถในการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนสาธิต สังกัดทบวงมหาวิทยาลัย กรุงเทพมหานครจุฑารัตน์ วิบูลผล