Please use this identifier to cite or link to this item: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/46887
Title: ทัศนคติของนักศึกษามหาวิทยาลัยในเขตกรุงเทพมหานคร ที่มีต่อผลิตภัณฑ์โยเกิต
Other Titles: Attitude of university student in Bangkok metropolitan area towards yoghurt products
Authors: สุรีพร จรุงธนะกิจ
Advisors: เพลินทิพย์ โกเมศโสภา
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
Subjects: นมเปรี้ยว
ผลิตภัณฑ์นม
นักศึกษา -- ไทย -- กรุงเทพฯ
Yogurt
Dairy products
Students -- Thailand -- Bangkok
Issue Date: 2531
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: วิทยานิพนธ์นี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาทัศนคติของนักศึกษามหาวิทยาลัยในเขตกรุงเทพมหานครที่มี ต่อส่วนผสมทางการ ตลาดของผลิตภัณฑ์โยเกิต รวมทั้งปัจจัยที่มีอิทธิพลในการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์โยเกิตของ ผู้บริโภคกลุ่มนี้ด้วย ผลการศึกพาพบว่า ประเภทของโยเกิตที่นักศึกษานิยมมากที่สุด คือ โยเกิตที่ปรุงแต่งด้วยผลไม้ รสสตรอเบอร์รี่ โยเกิตแบบที่มีผลไม้อยู่ก้นถ้วย (Set yoghurt) และแบบคนสำเร็จ (stirred yoghurt) ได้รับความนิยมจากนักศึกษาไม่แตกต่างกันในด้านราคา นักศึกษาเป็นว่าโยเกิตมีราคาแพง สำหรับสถานที่ที่พักศึกษานิยมซื้อโยเกิตมากที่สุด คือ ห้างสรรพสินค้า ทางด้านสื่อโฆษณาที่เข้าถึงนักศึกษา มากที่สุด คือ โทรทัศน์ รายการส่งเสริมการขายที่นักศึกษาส่วนใหญ่สนใจ คือ การลดราคาในโอกาสต่าง ๆ ปัจจัยที่นักศึกษาคำนึงถึงในการตัดสินใจซื้อโยเกิต ได้แก่ รสชาติของผลิตภัณฑ์ รองลงมา ได้แก่ ตรายี่ห้อ และราคา ตามลำดับ นักศึกษาส่วนใหญ่จะเจาะจงตรายี่ห้อในการซื้อ แต่ก็เปลี่ยนไปซื้อยี่ห้ออื่นได้เสมอ สำหรับนักศึกพาที่ไม่นิยมรับประทานโยเกิตมีเหตุสำคัญ คือ ไม่ชอบรสชาติของผลิตภัณฑ์ ส่วนนักศึกษาที่ไม่เคยรับประทานโยเกิตเลย มีสาเหตุสำคัญ คือ ไม่สนใจเพราะคิดว่าไม่จำเป็นต้องรับประทาน
Other Abstract: The main purpose of the research is to study the attitude of university students in Bangkok Metropolitan towards the marketing mix of yoghurt products and to find out the important factors influencing their decision making to purchase the products. The study revealed that the most popular type of yoghurt among university students is strawberry. There is no significant different among university students preference between set yoghurt and stirred yoghurt. Students think that yoghurt's price is too expensive. Students are most likely to purchase yoghurt from department stores. The most influential media is television. Students prefer special sale. Some important factors for students to buy yoghurt are taste, reliability of brands, and price, respectively. Most students specifically choose the brand names. However, there is high chance that student can change their mind to try different brands. Students who did not like yoghurt reasoned that they did not like the taste of the products. The main reasons for students who had never eaten yoghurt were they were not interested in the product and believed* that yoghurt was not necessary food.
Description: วิทยานิพนธ์ (บธ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531
Degree Name: บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: บริหารธุรกิจ
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/46887
ISBN: 9745687898
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sureeporn_ch_front.pdf2.67 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_ch_ch1.pdf2.28 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_ch_ch2.pdf3.25 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_ch_ch3.pdf7.26 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_ch_ch4.pdf10.1 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_ch_ch5.pdf3.82 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_ch_back.pdf3.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.