Please use this identifier to cite or link to this item: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56812
Title: ผลของการพูดชักจูงการอนุมานสาเหตุที่มีต่อความถูกต้อง ในการทำแบบฝึกหัดและผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2
Other Titles: Effcets of attributional persuasion on the correctness of lesson practices and learning achievement in English language subject of mathayom suksa two students
Authors: วลัยพร บงกชปรีชาพาณิช
Advisors: สมโภชน์ เอี่ยมสุภาษิต
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: Sompoch.I@Chula.ac.th
Subjects: การอนุมานสาเหตุ (จิตวิทยาสังคม) ในเด็ก
ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)
ภาษาอังกฤษ -- แบบฝึกหัด
ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน
Attribution (Social psychology) in children
English language -- Study and teaching (Secondary)
English language -- Composition and exercises
Academic achievement
Issue Date: 2535
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการพูดชักจูงการอนุมานสาเหตุที่มีต่อความถูกต้องในการทำแบบฝึกหัดและผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ผลการวิจัยพบว่า 1.นักเรียนในกลุ่มทดลองมีคะแนนความถูกต้องในการทำแบบฝึกหัดวิชาภาษาอังกฤษในระยะทดลองสูงกว่านักเรียนในกลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2.นักเรียนในกลุ่มทดลองมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษในระยะหลังการทดลองสูงกว่านักเรียนในกลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 3.นักเรียนในกลุ่มทดลองมีคะแนนความถูกต้องในการทำแบบฝึกหัดวิชาภาษาอังกฤษในระยะทดลองสูงกว่าในระยะเส้นฐานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
Other Abstract: The purpose of this research was to study the effects of attributional persuasion on the correctness of lesson practices and learning achievement in English language subject of mathayom suksa two students. Results were that : 1.Students in the experimental group got significantly higher scores on English lesson practices on the treatment phase than students in the control group. (p .05) 2.Students in the experimental group got significantly higher scores on English test on the end of the treatment phase than students in the control group. (p .05) 3.Students in the experimental group got significantly higher scores on English lesson practices on the treatment phase than on the baseline phase. (p .05)
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย,2535
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: จิตวิทยาการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56812
ISBN: 9745812358
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Walaiporn_bo_front.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open
Walaiporn_bo_ch1.pdf5.6 MBAdobe PDFView/Open
Walaiporn_bo_ch2.pdf1.89 MBAdobe PDFView/Open
Walaiporn_bo_ch3.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open
Walaiporn_bo_ch4.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open
Walaiporn_bo_ch5.pdf909.88 kBAdobe PDFView/Open
Walaiporn_bo_back.pdf5.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.