Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/10288
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ดวงเดือน อ่อนน่วม | - |
dc.contributor.author | กนิษฐา พวงไพบูลย์ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2009-08-19T08:58:54Z | - |
dc.date.available | 2009-08-19T08:58:54Z | - |
dc.date.issued | 2541 | - |
dc.identifier.isbn | 9743315411 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/10288 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2541 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อพัฒนาความสามารถในการคิดของนักเรียน ในด้านการคิดวิเคราะห์ การคิดสร้างสรรค์ และการคิดประยุกต์ใช้ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โดยการสอนตามแนวคิดของสเติร์นเบอร์ก โดยมีกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 30 คน จากโรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (ฝ่ายประถม) เครื่องมือที่ใช้สำหรับการวิจัยในครั้งนี้ คือ แบบสอบความสามารถในการคิด วิเคราะห์ข้อมูลที่ได้จากการวิจัยโดยการทดสอบค่าที ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1. นักเรียนที่ได้รับการสอนตามแนวคิดของสเติร์นเบอร์ก มีค่าเฉลี่ยของคะแนนความสามารถในการคิดสูงกว่าก่อนได้รับการสอน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. นักเรียนที่ได้รับการสอนตามแนวคิดของสเติร์นเบอร์ก มีค่าเฉลี่ยของคะแนนความสามารถในการคิดสูงกว่าก่อนได้รับการสอนทุกด้าน คือ ด้านการคิดวิเคราะห์ การคิดสร้างสรรค์และการคิดประยุกต์ใช้ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | en |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this study was to develop thinking ability with three aspects ; analytical, creative and practical of prathom suksa six students taught through Sternberg approach. The subjects were 30 prathom suksa six students in Chulalongkorn University Demonstration School (Elementary). The research instrument was thinking ability test. The data of this study were anylyzed by t-test. The results were as follows: 1. The students who were taught by using sternberg approach had higher mean scores on thinking ability test than their mean scores on pre-test at the significant level 0f .05 2. The students who were taught using sternberg approach had higher mean scores on all three aspects ; analytical, creative and practical on thinking ability test than their mean scores on pre-test at the significant level of .05. | en |
dc.format.extent | 1268066 bytes | - |
dc.format.extent | 1118602 bytes | - |
dc.format.extent | 2189245 bytes | - |
dc.format.extent | 1268104 bytes | - |
dc.format.extent | 863412 bytes | - |
dc.format.extent | 1106836 bytes | - |
dc.format.extent | 4444394 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | ความคิดและการคิด | en |
dc.subject | นักเรียนประถมศึกษา | en |
dc.title | การพัฒนาความสามารถในการคิดของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โดยการสอนตามแนวคิดของสเติร์นเบอร์ก | en |
dc.title.alternative | A development of thinking ability of prathom suksa six students using Sternberg approach in teaching | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | ประถมศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.email.advisor | Duangduen.O@chula.ac.th | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kanitha_Po_front.pdf | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanitha_Po_ch1.pdf | 1.09 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanitha_Po_ch2.pdf | 2.14 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanitha_Po_ch3.pdf | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanitha_Po_ch4.pdf | 843.18 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanitha_Po_ch5.pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanitha_Po_back.pdf | 4.34 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.