Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/11065
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Prasert Akkharaprathomphong | - |
dc.contributor.advisor | Ksemsan Suwarnarat | - |
dc.contributor.author | Ukrit Chotinantasaeth | - |
dc.contributor.other | Chulalongkorn University. Faculty of Engineering | - |
dc.date.accessioned | 2009-09-10T03:41:43Z | - |
dc.date.available | 2009-09-10T03:41:43Z | - |
dc.date.issued | 2003 | - |
dc.identifier.isbn | 9741744781 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/11065 | - |
dc.description | Thesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2003 | en |
dc.description.abstract | To generate proper logistics strategy and action plan for on-site waste water treatment system in order to effectively improve internal work process, cost efficiency, business growth, and customer satisfaction using the Balanced Scorecard Approach. As the first step, a meeting is conducted with the company board of directors to verify corporate vision, mission, objective, and strategy. This process clarifies the base from which the thesis will be conducted. The author will then analyze the internal and external environment of the company. As for the logistics related external and internal environment of the company, the analysis is done by 4 directors of the company board. Using the SWOT analysis, the logistics related internal environment is used to find the strength and weakness of the company; the logistics related external environment is used to find the opportunity and threat of the company. The SWOT analysis will enable the findings of the outbound logistics critical success factors. In order to analyze the priority for each critical success factor, the study were conducted to compare customer's requirements for logistics and the capability of the company using order winning and order qualifying criteria as a tool. The critical success factor is deployed to create the logistics strategy map. Meeting with the company owner is then organized to generate outbound logistics strategy from the objectives in the strategy map. As a result, the strategy is translated into strategic planning and Key Performance Indicators. The strategy strategic planning and KPI are integrated into the concerned department by using matrix diagram. A proper action plans are generated according to the strategy strategic planning and KPI in order to gain benefits and compete with the competitors in the market. The last step is the verification of company's owners. | en |
dc.description.abstractalternative | วางแผนกลยุทธ์ทางด้านโลจีสติก (Logistics) และจัดทำแผนการดำเนินงานสำหรับสินค้าประเภทระบบบำบัดน้ำเสีย ตามแนวทางการประเมินผลแบบดุลยภาพ เพื่อปรับปรุงการดำเนินงานภายในองค์กร การใช้งบประมาณอย่างคุ้มค่า การเจริญเติบโตของธุรกิจ และเพื่อเพิ่มความพึงพอใจของลูกค้า ขั้นตอนการศึกษาวิทยานิพนธ์ฉบับนี้เริ่มจากจัดการประชุมระหว่างคณะกรรมการบริหาร เพื่อแถลงวิสัยทัศน์ เป้าหมาย และกลยุทธ์การดำเนินงานของบริษัท ซึ่งจะเป็นรากฐานของการศึกษาวิทยานิพนธ์ฉบับนี้ ผู้เขียนจะวิเคราะห์สภาพแวดล้อมโดยรวมทั้งภายในและภายนอกของบริษัท โดยส่วนที่เกี่ยวกับโลจีสติกจะวิเคราะห์โดยคณะกรรมการบริหาร 4 คน ด้วยการใช้วิธีวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายนอกและสภาพแวดล้อมภายใน ที่เกี่ยวกับโลจีสติกของบริษัทเพื่อหาจุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และปัจจัยคุกคามของบริษัท สภาพแวดล้อมภายในที่เกี่ยวกับโลจีสติกจะถูกวิเคราะห์เพื่อหาจุดแข็งและจุดอ่อนของบริษัท และสภาพแวดล้อมภายนอกจะถูกวิเคราะห์เพื่อหา โอกาส และปัจจัยคุกคามของบริษัท การวิเคราะห์ปัจจัยเหล่านี้ จะสามารถหาปัจจัยหลักที่มีผลต่อความสำเร็จขององค์กร และเพื่อเรียงลำดับความสำคัญของปัจจัยเหล่านี้ ผู้เขียนจึงได้วิจัยเพื่อเปรียบเทียบความต้องการของลูกค้า ที่มีต่อโลจีสติกและศักยภาพของบริษัท ซึ่งปัจจัยที่ค้นพบจะถูกนำไปประกอบเป็นแผนที่กลยุทธ์ทางโลจีสติก โดยจะมีการประชุมกับเจ้าของกิจการเพื่อจัดทำกลยุทธ์เพื่อใช้กับโลจีสติกภายนอกองค์กร กลยุทธ์เหล่านี้จะถูกใช้เพื่อการวางแผนกลยุทธ์ และการจัดทำ ตัวชี้วัดประสิทธิภาพ ซึ่งแต่ละแผนกจะสามารถนำไปปฏิบัติโดยใช้เครื่องมือที่ชื่อว่า เมทริกไดอะแกรม (matrix diagram) เป็นเครื่องมือในการแบ่งงานไปยังแผนกต่างๆ โดยที่ทั้งแผนกลยุทธ์และตัวชี้วัดประสิทธิภาพ จะถูกนำไปใช้ทำแผนการดำเนินงานซึ่งมีส่วนช่วยในการแข่งขันกับคู่แข่งในตลาด ขั้นตอนสุดท้ายของวิทยานิพนธ์จะเป็นการประเมินผลโดยเจ้าของกิจการ เพื่อวิเคราะห์ความเป็นไปได้ของแต่ละแผนการดำเนินงาน | en |
dc.format.extent | 3355818 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | en | es |
dc.publisher | Chulalongkorn University | en |
dc.rights | Chulalongkorn University | en |
dc.subject | Strategic planning | en |
dc.subject | Business logistics | en |
dc.subject | Organizational effectiveness | en |
dc.title | Logistics strategic planning for a production of on-site wastewater treatment system based on the balanced scorecard approach | en |
dc.title.alternative | การวางแผนกลยุทธ์ทางด้านโลจิสติกส์สำหรับสินค้าประเภทระบบบำบัดน้ำเสย ตามแนวทางการประเมินผลแบบดุลยภาพ | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | Master of Engineering | es |
dc.degree.level | Master's Degree | es |
dc.degree.discipline | Engineering Management | es |
dc.degree.grantor | Chulalongkorn University | en |
dc.email.advisor | Prasert.A@Chula.ac.th | - |
dc.email.advisor | No information provided | - |
Appears in Collections: | Eng - Theses |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.