Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12100
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTharapong Vitidsant-
dc.contributor.authorThanaporn Lortong-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Graduate School-
dc.date.accessioned2010-03-04T04:28:16Z-
dc.date.available2010-03-04T04:28:16Z-
dc.date.issued1998-
dc.identifier.isbn9746374738-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12100-
dc.descriptionThesis (M.Sc.)--Chulalongkorn University, 1998en
dc.description.abstractThis research was the study of the production of activated carbon from used tires by the processes of carbonization and activation with superheated steam and carbon dioxide in a fixed bed reactor with the diameter of 100 mm. The used tires were carbonized at 350 ํC for 60 min with the air flow rate of 0.52 nl/min. The characteristics of the resulted chars were yield of 41.40%, fixed carbon of 62.57%, ash of 15.30% and volatile matter of 22.13%. Then, the chars were activated with superheated steam and carbon dioxide. The optimum condition for activation was 0.60-1.18 mm of the chars size at 900 ํC for 45 min with air at a flow rate of 0.27 nl/min, carbon dioxide at a flow rate of 2.0 nl/min and superheated steam. The resulted activated carbon obtained yield of 27.99%, bulk density of 0.3590 g/cm3, ash of 21.05%, iodine number of 598.79 mg/g, methylene blue number of 247.08 mg/g, B.E.T. surface area of 658.75 m2/g, micropore area of 424.27 m2/g, external area of 234.48 m2/g and average pore diameter of 22.24 Aen
dc.description.abstractalternativeงานวิจัยนี้เป็นการศึกษาการผลิตถ่านกัมมันต์จากยางรถยนต์ใช้แล้ว โดยกระบวนการผลิตที่ประกอบด้วยคาร์บอไนซ์ แล้วกระตุ้นต่อด้วยไอน้ำร้อนยวดยิ่งและคาร์บอนไดออกไซด์ในเครื่องปฏิกรณ์แบบเบดนิ่งเส้นผ่านศูนย์กลาง 100 มิลลิเมตร คาร์บอไนซ์ยางรถยนต์ใช้แล้วที่อุณหภูมิ 350 ํC เป็นเวลา 60 นาที ด้วยอัตราการไหลของอากาศ 0.52 nl/min ถ่านชาร์ที่ได้มีร้อยละผลิตภัณฑ์ 41.40%, ปริมาณคาร์บอนคงตัว 62.57%, ปริมาณเถ้า 15.30% และปริมาณสารระเหย 22.13% จากนั้นนำถ่านชาร์ที่ได้ไปกระตุ้นต่อด้วยไอน้ำร้อนยวดยิ่งและคาร์บอนไดออกไซด์ ภาวะที่เหมาะสมในการกระตุ้นคือ ถ่านชาร์ขนาด 0.60-1.18 มิลลิเมตร ที่อุณหภูมิ 900 ํC เป็นเวลา 45 นาที ใช้อัตราการไหลของอากาศ 0.27 nl/min, อัตราการไหลของคาร์บอนไดออกไซด์ 2.0 nl/min และไอน้ำร้อนยวดยิ่ง พบว่าถ่านกัมมันต์ที่ได้มีร้อยละผลิตภัณฑ์ 27.99%, ความหนาแน่นเชิงปริมาตร 0.3590 g/cm3, ปริมาณเถ้า 21.05%, ค่าการดูดซับไอโอดีน 598.79 mg/g, ค่าการดูดซับเมทิลีนบลู 247.08 mg/g, พื้นที่ผิวรูพรุน 658.75 m2/g, พื้นที่ผิวรูพรุนชนิดไมโครพอร์ 424.27 m2/g, พื้นที่ผิวภายนอก 234.48 m2/g และเส้นผ่าศูนย์กลางรูพรุนเฉลี่ย 22.24 อังสตรอมen
dc.format.extent886633 bytes-
dc.format.extent873424 bytes-
dc.format.extent1191316 bytes-
dc.format.extent951524 bytes-
dc.format.extent1700334 bytes-
dc.format.extent735292 bytes-
dc.format.extent1297617 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoenes
dc.publisherChulalongkorn Universityen
dc.rightsChulalongkorn Universityen
dc.subjectSteam, Superheateden
dc.subjectCarbon, Activateden
dc.subjectAutomobiles -- Tiresen
dc.subjectFixed bed reactoren
dc.titleProduction of activated carbon from used tires by superheated steam and carbon dioxide activation in a fixed bed reactoren
dc.title.alternativeการผลิตถ่านกัมมันต์จากยางรถยนต์ใช้แล้วโดยการกระตุ้นด้วยไอน้ำร้อนด้วยยวดยิ่ง และคาร์บอนไดออกไซด์ในเครื่องปฏิกรณ์แบบเบดนิ่งen
dc.typeThesises
dc.degree.nameMaster of Sciencees
dc.degree.levelMaster's Degreees
dc.degree.disciplinePetrochemistry and Polymer Sciencees
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen
dc.email.advisortharap@sc.chula.ac.th, Tharapong.V@Chula.ac.th-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thanapon_Lo_front.pdf865.85 kBAdobe PDFView/Open
Thanapon_Lo_ch1.pdf852.95 kBAdobe PDFView/Open
Thanapon_Lo_ch2.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open
Thanapon_Lo_ch3.pdf929.22 kBAdobe PDFView/Open
Thanapon_Lo_ch4.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open
Thanapon_Lo_ch5.pdf718.06 kBAdobe PDFView/Open
Thanapon_Lo_back.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.