Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12100
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Tharapong Vitidsant | - |
dc.contributor.author | Thanaporn Lortong | - |
dc.contributor.other | Chulalongkorn University. Graduate School | - |
dc.date.accessioned | 2010-03-04T04:28:16Z | - |
dc.date.available | 2010-03-04T04:28:16Z | - |
dc.date.issued | 1998 | - |
dc.identifier.isbn | 9746374738 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12100 | - |
dc.description | Thesis (M.Sc.)--Chulalongkorn University, 1998 | en |
dc.description.abstract | This research was the study of the production of activated carbon from used tires by the processes of carbonization and activation with superheated steam and carbon dioxide in a fixed bed reactor with the diameter of 100 mm. The used tires were carbonized at 350 ํC for 60 min with the air flow rate of 0.52 nl/min. The characteristics of the resulted chars were yield of 41.40%, fixed carbon of 62.57%, ash of 15.30% and volatile matter of 22.13%. Then, the chars were activated with superheated steam and carbon dioxide. The optimum condition for activation was 0.60-1.18 mm of the chars size at 900 ํC for 45 min with air at a flow rate of 0.27 nl/min, carbon dioxide at a flow rate of 2.0 nl/min and superheated steam. The resulted activated carbon obtained yield of 27.99%, bulk density of 0.3590 g/cm3, ash of 21.05%, iodine number of 598.79 mg/g, methylene blue number of 247.08 mg/g, B.E.T. surface area of 658.75 m2/g, micropore area of 424.27 m2/g, external area of 234.48 m2/g and average pore diameter of 22.24 A | en |
dc.description.abstractalternative | งานวิจัยนี้เป็นการศึกษาการผลิตถ่านกัมมันต์จากยางรถยนต์ใช้แล้ว โดยกระบวนการผลิตที่ประกอบด้วยคาร์บอไนซ์ แล้วกระตุ้นต่อด้วยไอน้ำร้อนยวดยิ่งและคาร์บอนไดออกไซด์ในเครื่องปฏิกรณ์แบบเบดนิ่งเส้นผ่านศูนย์กลาง 100 มิลลิเมตร คาร์บอไนซ์ยางรถยนต์ใช้แล้วที่อุณหภูมิ 350 ํC เป็นเวลา 60 นาที ด้วยอัตราการไหลของอากาศ 0.52 nl/min ถ่านชาร์ที่ได้มีร้อยละผลิตภัณฑ์ 41.40%, ปริมาณคาร์บอนคงตัว 62.57%, ปริมาณเถ้า 15.30% และปริมาณสารระเหย 22.13% จากนั้นนำถ่านชาร์ที่ได้ไปกระตุ้นต่อด้วยไอน้ำร้อนยวดยิ่งและคาร์บอนไดออกไซด์ ภาวะที่เหมาะสมในการกระตุ้นคือ ถ่านชาร์ขนาด 0.60-1.18 มิลลิเมตร ที่อุณหภูมิ 900 ํC เป็นเวลา 45 นาที ใช้อัตราการไหลของอากาศ 0.27 nl/min, อัตราการไหลของคาร์บอนไดออกไซด์ 2.0 nl/min และไอน้ำร้อนยวดยิ่ง พบว่าถ่านกัมมันต์ที่ได้มีร้อยละผลิตภัณฑ์ 27.99%, ความหนาแน่นเชิงปริมาตร 0.3590 g/cm3, ปริมาณเถ้า 21.05%, ค่าการดูดซับไอโอดีน 598.79 mg/g, ค่าการดูดซับเมทิลีนบลู 247.08 mg/g, พื้นที่ผิวรูพรุน 658.75 m2/g, พื้นที่ผิวรูพรุนชนิดไมโครพอร์ 424.27 m2/g, พื้นที่ผิวภายนอก 234.48 m2/g และเส้นผ่าศูนย์กลางรูพรุนเฉลี่ย 22.24 อังสตรอม | en |
dc.format.extent | 886633 bytes | - |
dc.format.extent | 873424 bytes | - |
dc.format.extent | 1191316 bytes | - |
dc.format.extent | 951524 bytes | - |
dc.format.extent | 1700334 bytes | - |
dc.format.extent | 735292 bytes | - |
dc.format.extent | 1297617 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | en | es |
dc.publisher | Chulalongkorn University | en |
dc.rights | Chulalongkorn University | en |
dc.subject | Steam, Superheated | en |
dc.subject | Carbon, Activated | en |
dc.subject | Automobiles -- Tires | en |
dc.subject | Fixed bed reactor | en |
dc.title | Production of activated carbon from used tires by superheated steam and carbon dioxide activation in a fixed bed reactor | en |
dc.title.alternative | การผลิตถ่านกัมมันต์จากยางรถยนต์ใช้แล้วโดยการกระตุ้นด้วยไอน้ำร้อนด้วยยวดยิ่ง และคาร์บอนไดออกไซด์ในเครื่องปฏิกรณ์แบบเบดนิ่ง | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | Master of Science | es |
dc.degree.level | Master's Degree | es |
dc.degree.discipline | Petrochemistry and Polymer Science | es |
dc.degree.grantor | Chulalongkorn University | en |
dc.email.advisor | tharap@sc.chula.ac.th, Tharapong.V@Chula.ac.th | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Thanapon_Lo_front.pdf | 865.85 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapon_Lo_ch1.pdf | 852.95 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapon_Lo_ch2.pdf | 1.16 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapon_Lo_ch3.pdf | 929.22 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapon_Lo_ch4.pdf | 1.66 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapon_Lo_ch5.pdf | 718.06 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapon_Lo_back.pdf | 1.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.