Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/16233
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorApasara Chinwonno-
dc.contributor.authorJarintip Worakitsawat-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Education-
dc.date.accessioned2011-11-29T07:32:34Z-
dc.date.available2011-11-29T07:32:34Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/16233-
dc.descriptionThesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2007en
dc.description.abstractThe objectives of this study were to examine the effects of Concept-Oriented English Reading Instruction on reading comprehension and reading self-efficacy of lower secondary school students at different reading achievement levels. The subjects were 84 lower secondary students (Grade 8) who studied at Chitralada School. The duration of the experiment lasted for 10 weeks. The Paired samples t-test was used to investigate the differences between students' mean scores from the pre and post reading comprehension test and the reading self-efficacy questionnaire. The results of the analyses revealed that (1) the posttest mean scores from English reading comprehension test of lower secondary school students at different reading achievement levels were higher than the pretest mean scores at the significance level of 0.05 and (2) the posttest mean scores from reading self-efficacy questionnaire of lower secondary school students at different reading achievement levels were higher than the pretest mean scores at the significance level of 0.05. Lower secondary school students at different reading achievement levels improved their reading comprehension and their reading self-efficacy after receiving Concept-Oriented English Reading Instruction.en
dc.description.abstractalternativeการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการสอนอ่านภาษาอังกฤษแบบเน้นมโนทัศน์ที่มีต่อความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจและการรับรู้ความสามารถของตนเองด้านการอ่านของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นที่มีผลสัมฤทธิ์ด้านการอ่านแตกต่างกัน กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนจิตรลดา ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2550 จำนวน 84 คน การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 10 สัปดาห์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจและการรับรู้ความสามารถด้านการอ่านของตนเองก่อนและหลังการทดลอง คือ Paired samples t-test ผลการวิจัยพบว่า (1) คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการอ่านเพื่อความเข้าใจหลังการทดลองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นที่มีผลสัมฤทธิ์ด้านการอ่านแตกต่างกันสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (2) คะแนนเฉลี่ยจากแบบสอบถามการรับรู้ความสามารถของตนเองด้านการอ่านหลังการทดลองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นที่มีผลสัมฤทธิ์ด้านการอ่านแตกต่างกันสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 กล่าวคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นที่มีผลสัมฤทธิ์ด้านการอ่านกตกต่างกันพัฒนาความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจ และการรับรู้ความสามารถของตนเองด้านการอ่านหลังจากเรียนการอ่านภาษาอังกฤษแบบเน้นมโนทัศน์en
dc.format.extent1808907 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoenes
dc.publisherChulalongkorn Universityen
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2007.2141-
dc.rightsChulalongkorn Universityen
dc.subjectReading (Secondary)en
dc.subjectEnglish language -- Study and teachingen
dc.subjectReading comprehensionen
dc.titleEffects of concept-oriented English reading instruction on reading comprehension and reading self-efficacy of lower secondary school studentsen
dc.title.alternativeผลของการสอนการอ่านภาษาอังกฤษแบบเน้นมโนทัศน์ที่มีต่อความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจและการรับรู้ความสามารถของตนเองด้านการอ่านของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้นen
dc.typeThesises
dc.degree.nameMaster of Educationes
dc.degree.levelMaster's Degreees
dc.degree.disciplineTeaching English as a Foreign Languagees
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen
dc.email.advisorApasara.C@chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2007.2141-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
jarintip_wo.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.