Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/17923
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรศักดิ์ เพียรชอบ-
dc.contributor.authorวิจิตร ลัดดาพันธ์-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.coverage.spatialภาคตะวันออก-
dc.date.accessioned2012-03-14T14:35:35Z-
dc.date.available2012-03-14T14:35:35Z-
dc.date.issued2527-
dc.identifier.isbn9745639001-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/17923-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2527en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสถานภาพของโปรแกรมพลศึกษา ของโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดกรมสามัญศึกษา ในภาคตะวันออก โดยใช้แบบประเมินสถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาไปประเมินโรงเรียนมัธยมศึกษา ในภาคตะวันออกจำนวน 30 โรงเรียน แล้วนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์โดยหาค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างค่าเฉลี่ย โดยใช้ค่า "ที" (t-test) แล้วนำเสนอในรูปตารางและความเรียง ผลการวิจัยปรากฏว่า 1. สถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดกรมสามัญศึกษา ในภาคตะวันออก ไม่มีอยู่ในระดับ "ดีมาก" เลยแม้แต่โรงเรียนเดียว โดยมีอยู่เฉพาะในระดับ "ดี" เพียงร้อยละ 6.66 ระดับ "ปานกลาง" ร้อยละ 86.66 และระดับ "พอใช้" ร้อยละ 6.66 2. สถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดกรมสามัญศึกษา ในภาคตะวันออก ระหว่างโรงเรียนระดับจังหวัดและระดับอำเภอ ในแต่ละด้านไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05-
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to evaluate the status of physical education programs in secondary schools under the authority of the Department of General Education in the Eastern region of Thailand, Evaluation criteria were constructed and used as tools to evaluate the physical education programs of 30 sampling secondary schools under authority of the Department of General Education in the eastern region of Thailand. The obtained data were then analyzed in terms of percentages, means and standard deviations. A t-test was also used to deter¬mine any significant difference. The major findings were: 1. There was not a single secondary school under the authority of the Department of General Education in the eastern region had the physical education programs status at an "Excellent" level. There were only 6.66 percent of all the schools which had the physical programs status at the "Good" level. The rest of the schools were at the "Moderate" and "Fair" levels for 86.66 and 6.66 percent, respectively. 2. According to the result of the t-test, there was no significant difference between the Changwad and Amphor schools in terms of the status of physical education at .05. Level.-
dc.format.extent332250 bytes-
dc.format.extent306509 bytes-
dc.format.extent597977 bytes-
dc.format.extent265016 bytes-
dc.format.extent466616 bytes-
dc.format.extent462782 bytes-
dc.format.extent846982 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.subjectพลศึกษา -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)en
dc.titleสถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดกรมสามัญศึกษา ในภาคตะวันออกen
dc.title.alternativeSataus of the physical educaiton program in secondary schools under the authority of the Department of Geeneral Education in Eastern regionen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineพลศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.email.advisorVorasak.P@Chula.ac.th-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vijit_La_front.pdf324.46 kBAdobe PDFView/Open
Vijit_La_ch1.pdf299.33 kBAdobe PDFView/Open
Vijit_La_ch2.pdf583.96 kBAdobe PDFView/Open
Vijit_La_ch3.pdf258.8 kBAdobe PDFView/Open
Vijit_La_ch4.pdf455.68 kBAdobe PDFView/Open
Vijit_La_ch5.pdf451.94 kBAdobe PDFView/Open
Vijit_La_back.pdf827.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.