Please use this identifier to cite or link to this item: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23579
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรศักดิ์ เพียรชอบ
dc.contributor.authorทัศนา นุ่นประดิษฐ์
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2012-11-09T08:14:11Z
dc.date.available2012-11-09T08:14:11Z
dc.date.issued2527
dc.identifier.isbn9745637874
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23579
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2527en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษาสังกัดกรมสามัญศึกษาในภาคใต้ โดยใช้แบบประเมินสถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาไปประเมินโรงเรียนมัธยมศึกษาในภาคใต้จำนวน 56 โรงเรียน แล้วนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์โดยหาค่า ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างค่าเฉลี่ย โดยใช้ค่า “ที” (t-test) แล้วนำเสนอในรูปตารางและความเรียง ผลการวิจัยปรากฏว่า 1. สถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกาสังกัดกรมสามัญศึกษาในภาคใต้ไม่มีอยู่ในระดับ “ดีมาก” เลยแม้แต่โรงเรียนเดียว นอกนั้นอยู่ในระดับ “ดี” เพียงร้อยละ 35.71 ระดับ “ปานกลาง” ร้อยละ 53.57 ระดับ “พอใช้” ร้อยละ 8.93 และระดับ “ต่ำมาก” ร้อยละ 1.79 2. สถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษาสังกัดกรมสามัญศึกษาในภาคใต้ ระหว่างโรงเรียนระดับจังหวัดและระดับอำเภอในแต่ละด้านไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to evaluate the status of physical education programs in secondary schools under the authority of the Department of General Education in the southern region of Thailand. Evaluative criteria were constructed and used as tools to evaluate the physical education programs of 56 sampling secondary schools under authority of the Department of General Education in the southern region of Thailand. The obtained data were then analyzed in terms of percentages, means and standard deviations. A t-test was also used to determine any significant difference. The major findings were: 1. There was not a single secondary school under the authority of the Department of General Education in the southern region had the physical education programs status at an “Excellent” level. There were only 35.71 percent of all the schools which had the physical education programs status at the “Good” level. The rest of the schools had the physical education programs status at the “Moderate”, “Fair” and “Very Low” levels for 53.57, 8.93 and 1.79 percent of all the schools, respectively. 2. According to the result of the t-test, there was no significant difference between the Changwad and Amphor schools in terms of the status of physical education at .05 level.
dc.format.extent455668 bytes
dc.format.extent423822 bytes
dc.format.extent754752 bytes
dc.format.extent295644 bytes
dc.format.extent590345 bytes
dc.format.extent571042 bytes
dc.format.extent1186658 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleสถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดกรมสามัญศึกษาในภาคใต้en
dc.title.alternativeStatus of the physical education program in secondary schools under the authority of the department of general education in Southern regionen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineพัฒนศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tasana_No_front.pdf444.99 kBAdobe PDFView/Open
Tasana_No_ch1.pdf413.89 kBAdobe PDFView/Open
Tasana_No_ch2.pdf737.06 kBAdobe PDFView/Open
Tasana_No_ch3.pdf288.71 kBAdobe PDFView/Open
Tasana_No_ch4.pdf576.51 kBAdobe PDFView/Open
Tasana_No_ch5.pdf557.66 kBAdobe PDFView/Open
Tasana_No_back.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.