Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23685
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | โสรีช์ โพธิแก้ว | - |
dc.contributor.author | มานิดา กริยาผล | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2012-11-10T08:01:45Z | - |
dc.date.available | 2012-11-10T08:01:45Z | - |
dc.date.issued | 2524 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23685 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2524 | en |
dc.description.abstract | ศึกษาผลของกลุ่มสัมผัสใจที่มีต่ออัตมโนทัศน์ของนักเรียนที่พิการทางกายในโรงเรียนศรีสังวาลย์ โดยมีสมมุติฐานของการวิจัยดังนี้คือ กลุ่มทดลองที่ได้เข้ากลุ่มสัมผัสใจจะมีอัตมโนทัศน์สูงกว่ากลุ่มควบคุมที่ไม่ได้เข้ากลุ่มสัมผัสใจ กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนที่พิการทางกาย 16 คน ซึ่งศึกษาอยู่ในชั้นมัธยม 1-2 ในโรงเรียนศรีสังวาล ได้รับการสุ่มเข้ากลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุม แต่ละกลุ่มจะประกอบด้วยสมาชิกจำนวน 8 คน โปรแกรมของกลุ่มสัมผัสใจนั้นจะมีการประชุมกลุ่มจำนวน 8 ครั้ง พบกันสัปดาห์ละ 2 ครั้ง เป็นเวลา 1 ชั่วโมง 30 นาทีต่อครั้ง เครื่องมือในการวิจัยคือแบบวัดอัตมโนทัศน์เทนเนสซี่และแบบวัดการยอมรับความพิการ แบบของกลุ่มควบคุมชนิดทดสอบก่อนและทดสอบหลังเป็นวิธีการวิจัย ทดสอบสมมติฐานโดยการทดสอบที การวิเคราะห์ทางสถิติแสดงให้เห็นว่า ไม่มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญระหว่างคะแนนที่เพิ่มขึ้นของทั้งสองกลุ่มที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ .05 | - |
dc.description.abstractalternative | To study the effects of encounter group on self-concepts of physically handicapped students in Sri Sangwal School. The hypothesis was that the experimental group who participated in encounter group would increase their self-concepts higher than the control group who did not participate in encounter group. The sample was 16 physically handicapped students studying in Mathayom 1-2 in Sri Sangwal School. Subjects were randomly assigned to an experimental group and control group, each group comprising 8 students. The encounter group program included eight sessions, met twice a week for one and a half hours per session. Tennessee Self Concept Scale and Acceptance of Disability Scale- were enployed to assess self-concepts of the subjects, Pretest-Posttest control group design was assigned as research design and statistical procedure. The hypothesis wa3 tested by t-test at the .05 level of Significance. The Statistical analysis, indicated that no significance differences between the gain s-cores of the two group. | - |
dc.format.extent | 437929 bytes | - |
dc.format.extent | 1617168 bytes | - |
dc.format.extent | 806381 bytes | - |
dc.format.extent | 426607 bytes | - |
dc.format.extent | 560683 bytes | - |
dc.format.extent | 281554 bytes | - |
dc.format.extent | 1229451 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | โรงเรียนศรีสังวาลย์ -- นักเรียน | - |
dc.subject | การรับรู้ตนเอง | - |
dc.subject | กลุ่มสัมพันธ์ | - |
dc.subject | นักเรียนพิการ | - |
dc.subject | Sri Sangwal School -- Students | - |
dc.subject | Self-perception | - |
dc.subject | Social groups | - |
dc.subject | Students with disabilities | - |
dc.title | ผลของ กลุ่มสัมผัสใจ ที่มีต่ออัตมโนทัศน์ของนักเรียนที่มีความพิการทางกาย ในโรงเรียนศรีสังวาลย์ | en |
dc.title.alternative | Effects of encounter group on self-concepts of physically handicapped students in Sri Sangwal School | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | จิตวิทยาการศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Manida_Ka_front.pdf | 427.67 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Manida_Ka_ch1.pdf | 1.58 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Manida_Ka_ch2.pdf | 787.48 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Manida_Ka_ch3.pdf | 416.61 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Manida_Ka_ch4.pdf | 547.54 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Manida_Ka_ch5.pdf | 274.96 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Manida_Ka_back.pdf | 1.2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.