Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/24546
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | เกียรติวรรณ อมาตยกุล | - |
dc.contributor.advisor | สมหวัง พิธิยานุวัฒน์ | - |
dc.contributor.author | พจนี สัมมา | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2012-11-19T07:51:55Z | - |
dc.date.available | 2012-11-19T07:51:55Z | - |
dc.date.issued | 2529 | - |
dc.identifier.isbn | 9745668583 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/24546 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2529 | en |
dc.description.abstract | วัตถุประสงค์ของการวิจัย เพื่อศึกษาและเปรียบเทียบความคิดเห็นของอาจารย์และนักศึกษาผู้ใหญ่เกี่ยวกับหลักสูตรการศึกษาผู้ใหญ่สายสามัญระดับที่ 5 วิชาภาษาอังกฤษในด้านจุดประสงค์ เนื้อหาวิชาและเวลาเรียนที่กำหนด กระบวนการเรียนการสอน การใช้สื่อการเรียนการสอน และการวัดและประเมินผลการเรียนการสอน วิธีดำเนินการวิจัย กลุ่มตัวอย่างเป็นอาจารย์สอนวิชาภาษาอังกฤษระดับที่ 5 จำนวน 78 คน และนักศึกษาผู้ใหญ่ที่เรียนวิชาภาษาอังกฤษระดับที่ 5 จำนวน 218 คน ในปีการศึกษา 2528 เก็บรวบรวมข้อมูลโดยแบบสอบถามที่ผู้วิจัยสร้างขึ้น วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าร้อยละ มัชฌิมเลขคณิตส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการทดสอบค่าที ผลการวิจัย 1. อาจารย์และนักศึกษาผู้ใหญ่เห็นว่าการเรียนการสอนวิชาภาษาอังกฤษหลักสูตรการศึกษาผู้ใหญ่สายสามัญระดับที่ 5 ในด้านจุดประสงค์ เนื้อหาวิชาและเวลาเรียนที่กำหนดกระบวนการเรียนการสอน การใช้สื่อการเรียนการสอน และการวัดและประเมินผลการเรียนการสอนเหมาะสมอยู่ในระดับปานกลางโดยเฉลี่ย 2. ความคิดเห็นของอาจารย์และนักศึกษาผู้ใหญ่เกี่ยวกับการเรียนการสอนวิชาภาษาอังกฤษ หลักสูตรการศึกษาผู้ใหญ่สายสามัญระดับที่ 5 ในด้านจุดประสงค์ เนื้อหาวิชาและเวลาเรียนที่กำหนด กระบวนการเรียนการสอน การใช้สื่อการเรียนการสอน และการวัดและประเมินผลการเรียนการสอนมีความแตกต่างกัน | |
dc.description.abstractalternative | Purposes: To study and compare the opinions of teachers and adult learners about the English subject of the general adult education curriculum level five in the aspects of objectives, subject matters and time given, teaching methods, using instructional media, measurements and evaluations. Procedures: The samples were 78 English teachers and 218 adult learners learning English at level five in academic year 1985. The data were collected by the [questionnaires] constructed by the researcher and analyzed by means of percentage, arithmetic means, standard deviation and t-test. Findings: 1. It was found that teachers and adult learners concerning teaching and learning English to the general adult education curriculum level five in the aspects of objectives, subject matters and time given, teaching methods, using instructional media, and measurements and evaluations were appropriate at the moderate level on the average. 2. It was found that the opinions of teachers and adult learners concerning teaching and learning English to the general adult education curriculum level five in the aspects of objectives, subject matters and time given, teaching methods, using instructional media, and measurements and evaluations were significantly different. | |
dc.format.extent | 446609 bytes | - |
dc.format.extent | 465148 bytes | - |
dc.format.extent | 1164814 bytes | - |
dc.format.extent | 733986 bytes | - |
dc.format.extent | 646403 bytes | - |
dc.format.extent | 604719 bytes | - |
dc.format.extent | 1234404 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน | |
dc.subject | การศึกษาผู้ใหญ่ | |
dc.title | ความคิดเห็นของอาจารย์และนักศึกษาผู้ใหญ่เกี่ยวกับการเรียนการสอน วิชาภาษาอังกฤษหลักสูตรการศึกษาผู้ใหญ่สายสามัญระดับที่ 5 | en |
dc.title.alternative | Opinions of teachers and adult learners concerning teaching and learning English to the general adult education curriculum level five in adult schools in Bangkok Metropolis | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | วิจัยการศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Potchanee_Sa_front.pdf | 436.14 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Potchanee_Sa_ch1.pdf | 454.25 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Potchanee_Sa_ch2.pdf | 1.14 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Potchanee_Sa_ch3.pdf | 716.78 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Potchanee_Sa_ch4.pdf | 631.25 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Potchanee_Sa_ch5.pdf | 590.55 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Potchanee_Sa_back.pdf | 1.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.