Please use this identifier to cite or link to this item: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/24546
Title: ความคิดเห็นของอาจารย์และนักศึกษาผู้ใหญ่เกี่ยวกับการเรียนการสอน วิชาภาษาอังกฤษหลักสูตรการศึกษาผู้ใหญ่สายสามัญระดับที่ 5
Other Titles: Opinions of teachers and adult learners concerning teaching and learning English to the general adult education curriculum level five in adult schools in Bangkok Metropolis
Authors: พจนี สัมมา
Advisors: เกียรติวรรณ อมาตยกุล
สมหวัง พิธิยานุวัฒน์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Subjects: ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน
การศึกษาผู้ใหญ่
Issue Date: 2529
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัย เพื่อศึกษาและเปรียบเทียบความคิดเห็นของอาจารย์และนักศึกษาผู้ใหญ่เกี่ยวกับหลักสูตรการศึกษาผู้ใหญ่สายสามัญระดับที่ 5 วิชาภาษาอังกฤษในด้านจุดประสงค์ เนื้อหาวิชาและเวลาเรียนที่กำหนด กระบวนการเรียนการสอน การใช้สื่อการเรียนการสอน และการวัดและประเมินผลการเรียนการสอน วิธีดำเนินการวิจัย กลุ่มตัวอย่างเป็นอาจารย์สอนวิชาภาษาอังกฤษระดับที่ 5 จำนวน 78 คน และนักศึกษาผู้ใหญ่ที่เรียนวิชาภาษาอังกฤษระดับที่ 5 จำนวน 218 คน ในปีการศึกษา 2528 เก็บรวบรวมข้อมูลโดยแบบสอบถามที่ผู้วิจัยสร้างขึ้น วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าร้อยละ มัชฌิมเลขคณิตส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการทดสอบค่าที ผลการวิจัย 1. อาจารย์และนักศึกษาผู้ใหญ่เห็นว่าการเรียนการสอนวิชาภาษาอังกฤษหลักสูตรการศึกษาผู้ใหญ่สายสามัญระดับที่ 5 ในด้านจุดประสงค์ เนื้อหาวิชาและเวลาเรียนที่กำหนดกระบวนการเรียนการสอน การใช้สื่อการเรียนการสอน และการวัดและประเมินผลการเรียนการสอนเหมาะสมอยู่ในระดับปานกลางโดยเฉลี่ย 2. ความคิดเห็นของอาจารย์และนักศึกษาผู้ใหญ่เกี่ยวกับการเรียนการสอนวิชาภาษาอังกฤษ หลักสูตรการศึกษาผู้ใหญ่สายสามัญระดับที่ 5 ในด้านจุดประสงค์ เนื้อหาวิชาและเวลาเรียนที่กำหนด กระบวนการเรียนการสอน การใช้สื่อการเรียนการสอน และการวัดและประเมินผลการเรียนการสอนมีความแตกต่างกัน
Other Abstract: Purposes: To study and compare the opinions of teachers and adult learners about the English subject of the general adult education curriculum level five in the aspects of objectives, subject matters and time given, teaching methods, using instructional media, measurements and evaluations. Procedures: The samples were 78 English teachers and 218 adult learners learning English at level five in academic year 1985. The data were collected by the [questionnaires] constructed by the researcher and analyzed by means of percentage, arithmetic means, standard deviation and t-test. Findings: 1. It was found that teachers and adult learners concerning teaching and learning English to the general adult education curriculum level five in the aspects of objectives, subject matters and time given, teaching methods, using instructional media, and measurements and evaluations were appropriate at the moderate level on the average. 2. It was found that the opinions of teachers and adult learners concerning teaching and learning English to the general adult education curriculum level five in the aspects of objectives, subject matters and time given, teaching methods, using instructional media, and measurements and evaluations were significantly different.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2529
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: วิจัยการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/24546
ISBN: 9745668583
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Potchanee_Sa_front.pdf436.14 kBAdobe PDFView/Open
Potchanee_Sa_ch1.pdf454.25 kBAdobe PDFView/Open
Potchanee_Sa_ch2.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open
Potchanee_Sa_ch3.pdf716.78 kBAdobe PDFView/Open
Potchanee_Sa_ch4.pdf631.25 kBAdobe PDFView/Open
Potchanee_Sa_ch5.pdf590.55 kBAdobe PDFView/Open
Potchanee_Sa_back.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.