Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28532
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รุจิระ สุภรณ์ไพบูลย์ | - |
dc.contributor.author | เอมอร บูชาบุพพาจารย์ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2013-01-17T10:03:02Z | - |
dc.date.available | 2013-01-17T10:03:02Z | - |
dc.date.issued | 2538 | - |
dc.identifier.isbn | 9746314823 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28532 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2538 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาผลของการสอนวิทยาศาสตร์อย่างสร้างสรรค์ ที่มีต่อการคิดแบบอเนกนัยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ผลการวิจัยพบว่า 1. คะแนนการคิดแบบอเนกนัยของนักเรียนที่เรียนด้วยแผนการสอนวิทยาศาสตร์อย่างสร้างสรรค์ สูงกว่านักเรียนที่เรียนด้วยแผนการสอนวิทยาศาสตร์แบบปกติ อย่างมีนัยสำคัญ ณ ระดับ .01 2. คะแนนการคิดแบบอเนกนัยของนักเรียนที่เรียนด้วยแผนการสอนวิทยาศาสตร์อย่างสร้างสรรค์ หลังทดลองสูงกว่าก่อนทดลอง อย่างมีนัยสำคัญ ณ ระดับ .01 3. คะแนนการคิดแบบอเนกนัยของนักเรียนที่เรียนด้วยแผนการสอนวิทยาศาสตร์แบบปกติ หลังทดลองสูงกว่าก่อนทดลอง อย่างมีนัยสำคัญ ณ ระดับ .01 | - |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to study effects of creative science teaching on divergent thinking of prathom suksa six students. The finding were as follows : 1. The divergent thinking scores of the students who learned by the creative science teaching plans were higher than the divergent thinking scores of the students who learned by traditional science teaching plans at the .01 level of significance. 2. The students’ divergent thinking scores learned by the creative science teaching plans after the experiment were higher than before the experiment at the .01 level of significance. 3. The student’ divergent thinking scores learned by the traditional science teaching plans after the experiment were higher than before the experiment at the .01 level of significance. | - |
dc.format.extent | 4484083 bytes | - |
dc.format.extent | 5188885 bytes | - |
dc.format.extent | 31335526 bytes | - |
dc.format.extent | 5801263 bytes | - |
dc.format.extent | 1858104 bytes | - |
dc.format.extent | 4164226 bytes | - |
dc.format.extent | 75023005 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | วิทยาศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) | - |
dc.subject | ความคิดและการคิด | - |
dc.title | ผลของการสอนวิทยาศาตร์อย่างสร้างสรรค์ที่มีต่อการคิดแบบอเนกนัย ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 | en |
dc.title.alternative | Effects of creative science teaching on divergent thinking of Prathom Suksa Six students | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | ประถมศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Aimon_bo_front.pdf | 4.38 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aimon_bo_ch1.pdf | 5.07 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aimon_bo_ch2.pdf | 30.6 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aimon_bo_ch3.pdf | 5.67 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aimon_bo_ch4.pdf | 1.81 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aimon_bo_ch5.pdf | 4.07 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aimon_bo_back.pdf | 73.26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.