Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28995
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สุกรี รอดโพธิ์ทอง | |
dc.contributor.author | พจมาน ศรีแดง | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2013-02-20T07:08:26Z | |
dc.date.available | 2013-02-20T07:08:26Z | |
dc.date.issued | 2532 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28995 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน วิชาวิทยาศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ที่มีระดับความคาดหวังต่างกัน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการทดลองครั้งนี้เป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 จากโรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (ฝ่ายมัธยม) จำนวน 40 คน โดยแบ่งกลุ่ม ออกเป็นกลุ่มที่มีความคาดหวังสูงและต่ำ กลุ่มละ 20 คน ผลการวิจัยสรุปได้ว่า นัก เรียนที่มีระดับความคาดหวังต่ำและสูง เมื่อเรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญ ทางสถิติที่ระดับ .05 | |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to study a comparison of learning achievement on Computer-Assisted Instruction lesson in science subject of Mathayom Suksa Three with different levels of expectancy. The subjects were forty students of Mathayom Suksa Three from Chulalongkorn Demonstration School (Secondary). The Wechsler Adult Intelligence Scale developed by the Digit Symbol Test were used to separate the subjects into two groups, high expectancy and low expectancy. The results indicated that the levels of expectancy and learning achievement between the high and low level of expectancy learning by Computer-Assisted Instruction was not significant at .05. | |
dc.format.extent | 3146579 bytes | |
dc.format.extent | 4960611 bytes | |
dc.format.extent | 20104513 bytes | |
dc.format.extent | 3289569 bytes | |
dc.format.extent | 750860 bytes | |
dc.format.extent | 2400713 bytes | |
dc.format.extent | 7868012 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน วิชาวิทยาศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ที่มีระดับความคาดหวังต่างกัน | en |
dc.title.alternative | A comparision of learning achievement on computer assisted instruction lesson in science subject of mathayom suksa three students with different levels of expectancy | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | โสตทัศนศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pautjaman_sr_front.pdf | 3.07 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Pautjaman_sr_ch1.pdf | 4.84 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Pautjaman_sr_ch2.pdf | 19.63 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Pautjaman_sr_ch3.pdf | 3.21 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Pautjaman_sr_ch4.pdf | 733.26 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Pautjaman_sr_ch5.pdf | 2.34 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Pautjaman_sr_back.pdf | 7.68 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.