Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29041
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สมโภชน์ เอี่ยมสุภาษิต | |
dc.contributor.author | สุภาวดี ธนะศรี | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณมหาวิทยาลัย, บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2013-02-21T10:36:25Z | |
dc.date.available | 2013-02-21T10:36:25Z | |
dc.date.issued | 2531 | |
dc.identifier.isbn | 9745695041 | |
dc.identifier.issn | 9745695041 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29041 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเปรียบเทียบประสิทธิภาพระหว่างการใช้การชี้แนะร่วมกับการเสริมแรงทางบวก และการค่อยถอดถอนการชี้แนะกับการใช้การเสริมแรงทางบวกเพียงอย่างเดียวต่อการเพิ่มและการคงอยู่ของพฤติกรรมการเข้าร่วมกิจกรรมในชั้นเรียน ผลการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนที่ได้รับการเสริมแรงทางบวกจะแสดงพฤติกรรมการเข้าร่วมกิจกรรมในชั้นเรียนเพิ่มมากกว่านักเรียนที่ได้รับการสอนตามปกติอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. นักเรียนที่ได้รับการชี้แนะร่วมกับการเสริมแรงทางบวกจะแสดงพฤติกรรมการเข้าร่วมกิจกรรมในชั้นเรียนเพิ่มมากกว่านักเรียนที่ได้รับการสอนตามปกติอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 3. นักเรียนที่ได้รับการชี้แนะร่วมกับการเสริมแรงทางบวกจะแสดงพฤติกรรมการเข้าร่วมกิจกรรมในชั้นเรียนเพิ่มมากกว่านักเรียนที่ได้รับการเสริมแรงทางบวกอย่างเดียวอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 4. นักเรียนที่ได้รับการเสริมแรงทางบวกจะแสดงพฤติกรรมการเข้าร่วมกิจกรรมในชั้นเรียนมากกว่านักเรียนที่ได้รับการสอนตามปกติในระยะติดตามผลอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 5. นักเรียนที่ได้รับการชี้แนะร่วมกับการเสริมแรงทางบวก และการค่อยถอดถอนจะแสดงพฤติกรรมการเข้าร่วมกิจกรรมในชั้นเรียนมากกว่านักเรียนที่ได้รับการสอนตามปกติในระยะติดตามผลอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 6. นักเรียนที่ได้รับการชี้แนะร่วมกับการเสริมแรงทางบวก และการค่อยถอดถอนจะแสดงพฤติกรรมการเข้าร่วมกิจกรรมในชั้นเรียนมากกว่านักเรียนที่ได้รับการเสริมแรงทางบวกอย่างเดียวในระยะติดตามผลอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this study was to compare the effectiveness of using prompting, positive reinforcement, and fading and using positive reinforcement on increasing and maintaining of student’s participation behavior in the classrooms. Results show that: 1. Students who had got positive reinforcement on participated behavior showed higher participation in the classroom than students who were taught in the traditional classroom with statistically significant difference at .05 level. 2. Students who had got prompting and positive reinforcement on participated behavior shoed higher participation in the classroom than students who were taught in the traditional classroom with statistically significant difference at .05 level. 3. Students who had got prompting and positive reinforcement on participated behavior showed higher participation in the classroom than students who got positive reinforcement with statistically significant difference at .05 level. 4. Student who had got positive reinforcement on participated behavior showed higher participation in the classroom than students who were taught in the traditional classroom in the follow up phase with statistically significant difference at .05 level. 5. Students who had got prompting, positive reinforcement and fading on participated behavior showed higher participation in the classroom than students who were taught in the traditional classroom in the follow up phase with statistically significant difference at .05 level. 6. Students who had got prompting positive reinforcement and fading on participated behavior showed higher participation in the classroom than students who got positive reinforcement in the follow up phase with statistically significant difference at .05 level. | |
dc.format.extent | 5405736 bytes | |
dc.format.extent | 14100209 bytes | |
dc.format.extent | 5862884 bytes | |
dc.format.extent | 15168267 bytes | |
dc.format.extent | 7515464 bytes | |
dc.format.extent | 3098480 bytes | |
dc.format.extent | 6736714 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | การศึกษาเปรียบเทียบประสิทธิภาพของการใช้การชี้แนะ การเสริมแรงทางบวก และการค่อยถอดถอนต่อการเพิ่มและการคงอยู่ ของพฤติกรรมการเข้าร่วมกิจกรรมในชั้นเรียน | en |
dc.title.alternative | A comparative study of the effectiveness of prompting, positive reinforcement, and fading on increasing and maintaining of student's participation behavior in the classroom | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | จิตวิทยา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Supawadee_th_front.pdf | 5.28 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Supawadee_th_ch1.pdf | 13.77 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Supawadee_th_ch2.pdf | 5.73 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Supawadee_th_ch3.pdf | 14.81 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Supawadee_th_ch4.pdf | 7.34 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Supawadee_th_ch5.pdf | 3.03 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Supawadee_th_back.pdf | 6.58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.