Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29257
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวไลรัตน์ บุญสวัสดิ์
dc.contributor.authorเสาวณีย์ พนิชโยวาท
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2013-03-04T12:18:17Z
dc.date.available2013-03-04T12:18:17Z
dc.date.issued2535
dc.identifier.isbn9745814547
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29257
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2535en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดม่งหมาย เพี่อประเมินความต้องการจำเป็นในการนิเทศการสอนของอาจารย์ ในสถานศึกษา สังกัดกองวิทยาลัยอาชีวศึกษา กรมอาชีวศึกษา ในด้านหลักสูตรและ เอกสารประกอบหลักสูตร เทคนิคและวิธีสอน การผลิตและการใช้สื่อการเรียนการสอน การวัดผลและประเมินผล และปัจจัยสนับสนุนการสอน ผู้วิจัยส่งแบบสอบถามและแบบวัดความรู้ความเข้าใจในการจัดการเรียนการสอนของอาจารย์ จำนวน 352 ฉบับ ได้รับคืนฉบับที่สมบูรณ์จำนวน 298 ฉบับ คิดเป็นร้อยละ 86.44 วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน แล้วนำมาหาระดับความต้องการจำเป็นในการนิเทศการสอนของอาจารย์ผลการวิจัยพบว่า อาจารย์ส่วนใหญ่มีความต้องการจำเป็นในการนิเทศการสอนอยู่ในระดับปานกลางในด้าน หลักสูตรและ เอกสารประกอบหลักสูตร เทคนิคและวิธีสอน การผลิตและการใช้สื่อการเรียนการสอน การวัดผลและประเมินผล และปัจจัยสนับสนุนการสอน
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to assess the needs assessment for instructional supervision of teachers in the institutions under the jurisdiction of Vocational College Unit, Department of Vocational Education concerning curriculum and instructional media, teaching methods and techniques utilizing and using instructional aids, measurement and evaluation and resources for supporting in instruction. Three hundred and fifty-two copies of questionnaires and tests were distributed to the teachers in 40 institutions. Then two hundred and ninety-eight copies or 84.66 percent were completed and returned. Data were analyzed by using percentage, arithmetic mean and standard divation. Research findings were as follows: Most of the teachers' needs assessment for instructional supervision were at the moderate level concerning curriculum and instructional media, teaching methods and techniques, producing and using instructional aids, measurement and evaluation and resources for supporting in instruction.
dc.format.extent3985911 bytes
dc.format.extent7368463 bytes
dc.format.extent25156864 bytes
dc.format.extent4859316 bytes
dc.format.extent5996465 bytes
dc.format.extent6331188 bytes
dc.format.extent9725850 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleการประเมินความต้องการจำเป็นในการนิเทศการสอนของอาจารย์ในสถานศึกษา สังกัดกองวิทยาลัยอาชีวศึกษา กรมอาชีวศึกษาen
dc.title.alternativeNeeds assessment for instructional supervision of teachers in institutions under the jurisdiction of Vocational College Unit, Department of Vocational Educationen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineบริหารการศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Saowanee_ph_front.pdf3.89 MBAdobe PDFView/Open
Saowanee_ph_ch1.pdf7.2 MBAdobe PDFView/Open
Saowanee_ph_ch2.pdf24.57 MBAdobe PDFView/Open
Saowanee_ph_ch3.pdf4.75 MBAdobe PDFView/Open
Saowanee_ph_ch4.pdf5.86 MBAdobe PDFView/Open
Saowanee_ph_ch5.pdf6.18 MBAdobe PDFView/Open
Saowanee_ph_back.pdf9.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.