Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29460
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorบุษบง ตันติวงศ์
dc.contributor.authorภาวิณี แสนทวีสุข
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2013-03-09T05:06:49Z
dc.date.available2013-03-09T05:06:49Z
dc.date.issued2538
dc.identifier.isbn9746321609
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29460
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2538en
dc.description.abstractคือ ผลสัมฤทธิ์ทางการเขียนผลการวิจัยมีดังนี้ 1) ชุดการจัดประสบการณ์การเขียนร่วมกันสำหรับเด็กอนุบาล ประกอบด้วย 2 ส่วน ได้แก่ บทนำ : ความรู้พื้นฐานเกี่ยวกับแนวการสอนภาษาแบบธรรมชาติ และแผนการจัดประสบการณ์การเขียนร่วมกัน 2) กลุ่มทดลองมีผลสัมฤทธิ์ทางการเขียนด้านการสร้างสัญลักษณ์ภาษาเขียนทิศทางในการเขียน วิธีถ่ายทอดความหมายของสัญลักษณ์เขียน และความซับซ้อนของความหมายสูงกว่ากลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญสถิติที่ระดับ .05การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพชุดการจัดประสบการณ์เขียนร่วมกันตามแนวการสอนภาษแบบธรรมชาติ สำหรับเด็กอนุบาล ประชากร ประกอบด้วย นักเรียนอายุ 5-6 ปี จำนวน 32 คน จากโรงเรียนเกษมพิทยา แผนกอนุบาล แบ่งเป็นกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุม 16 คนเท่าๆ กัน การเก็บข้อมูลใช้แบบสังเกตพฤติกรรมการเขียน และแบบวิเคราะห์ผลสัมฤทธิ์ทางการเขียนด้านการสร้างลักษณ์ภาษาเขียน ทิศทางในการเขียน วิธีถ่ายทอดความหมายของสัญลักษณ์ภาษาเขียน และความซับซ้อนของความหมาย รูปแบบการวิจัยใช้การทดลองแบบกึ่งการทดลอง วัดเป็นระยะยาวสองกลุ่มตัวแปรต้น คือ ชุดการจัดประสบการณ์การเขียนร่วมกันสำหรับเด็กอนุบาล ตัวแปรตาม
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to construct and verify the Shared-writing Instructional Package by Using whole Language for Kindergarteners. The subjects of this study were 5-6 years old kindergarteners from Kasem Pittaya School, equally devided into an experimental group and a Control group. The children's writing behavior on code, directional principle, message quality and language complexity were observed and analyzed according to their developmental levels. A quasi - experimental control group time series design was used in this research. The independent variable was the Shared-Writing Instructional Package for Kindergarteners. The dependent variable was the children's writing achievement. The research results were 1) Shared-Writing Instructional Package for Kindergarteners consisted of two parts, Introduction : basic knowledge on Whole Language Approach for teacher, and shared Writing Instructional Plans. 2) The data from the experiment confirmed the hypothesis that the achievement of the experimental group on code, directional principle, message quality and language complexity was higher than the control group at the .05 statistical significant level.
dc.format.extent5258485 bytes
dc.format.extent6364716 bytes
dc.format.extent12223206 bytes
dc.format.extent4579786 bytes
dc.format.extent18643822 bytes
dc.format.extent5896406 bytes
dc.format.extent22311827 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleการพัฒนาชุดการจัดประสบการณ์การเขียนร่วมกัน ตามแนวการสอนภาษาแบบธรรมชาติสำหรับเด็กอนุบาลen
dc.title.alternativeThe development of shared-writing instructional package by using whole language approach for kindergartenersen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineประถมศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pavinee_sa_front.pdf5.14 MBAdobe PDFView/Open
Pavinee_sa_ch1.pdf6.22 MBAdobe PDFView/Open
Pavinee_sa_ch2.pdf11.94 MBAdobe PDFView/Open
Pavinee_sa_ch3.pdf4.47 MBAdobe PDFView/Open
Pavinee_sa_ch4.pdf18.21 MBAdobe PDFView/Open
Pavinee_sa_ch5.pdf5.76 MBAdobe PDFView/Open
Pavinee_sa_back.pdf21.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.