Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29597
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วรสุดา บุญยไวโรจน์ | |
dc.contributor.author | พัดชา กวางทอง | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2013-03-11T03:09:44Z | |
dc.date.available | 2013-03-11T03:09:44Z | |
dc.date.issued | 2535 | |
dc.identifier.isbn | 9745815217 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29597 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2535 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสอดคล้องของหลักสูตรกับการสอนเกี่ยวกับสารเคมีในด้านการเตรียมการสอน ด้านการจัดกิจกรรมการสอนด้านการจัดหาและการใช้สื่อการสอน และด้านการวัดผลประเมินผล ผลการวิจัยพบว่า 1. การจัดการสอนโดยทั่วไปเกี่ยวกับสารเคมี มีความสอดคล้องกับจุดมุ่งหมายของหลักสูตรในระดับค่อนข้างมากในทุกด้าน ยกเว้นด้านการจัดหาและการใช้สื่อการสอนที่สอดคล้องกับจุดมุ่งหมายของหลักสูตรในระดับค่อนข้างน้อย 2. การจัดการสอนแต่ละเนื้อหาเกี่ยวกับสารเคมี มีความสอดคล้องกับจุดมุ่งหมายของหลักสูตรในระดับค่อนข้างมากทุกเรื่อง ในด้านการเตรียมการสอน ด้านการจัดกิจกรรมการสอน และด้านการวัดผลประเมินผล ส่วนด้านการจัดหาและการใช้สื่อการสอนมีความสอดคล้องกับจุดมุ่งหมายของหลักสูตรในระดับค่อนข้างมากเฉพาะในเรื่องยาฆ่าแมลงและผงซักฟอก และสอดคล้องในระดับค่อนข้างน้อยในเรื่องคุณสมบัติและการเปลี่ยนแปลงของสารเคมี อาหาร น้ำอัดลม และปุ๋ยอินทรีย์ ปุ๋ยอนินทรีย์ | |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to study the concordance of prathom sukas six curriculum and instruction on chemicals in terms of teaching methodologies which include instruction media, related activities, and evaluation techniques. As a result, it was found that 1. Actual instruction practice met the overall course objective at high satisfactory leval. However, it was found to be low satisfactory level on the aspects of material procurement and instruction media. 2. Instruction detail on chemicals also met the course objective at the satisfactory level in tarms of course prepare technique. However, the material procurement and instruction media could satisfy only on the topic of pasticde and detergent while dissatisfactory result cold be found on the topics of properties and reaction of chemicals, food, soft drinks, and both organic and inorganic fertilizers. | |
dc.format.extent | 4817990 bytes | |
dc.format.extent | 4872940 bytes | |
dc.format.extent | 14205323 bytes | |
dc.format.extent | 3892795 bytes | |
dc.format.extent | 19413128 bytes | |
dc.format.extent | 11366216 bytes | |
dc.format.extent | 19412965 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | ความสอดคล้องของหลักสูตรกับการสอนเกี่ยวกับสารเคมี ระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ในโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานการประถมศึกษาจังหวัดสมุทรสาคร | en |
dc.title.alternative | Concordance of curriculum and instruction on chemicalsin prathom suksa six in schools under the jurisdiction of the office of Samutsakhon provincial primary education | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | ประถมศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Padcha_kw_front.pdf | 4.71 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Padcha_kw_ch1.pdf | 4.76 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Padcha_kw_ch2.pdf | 13.87 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Padcha_kw_ch3.pdf | 3.8 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Padcha_kw_ch4.pdf | 18.96 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Padcha_kw_ch5.pdf | 11.1 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Padcha_kw_back.pdf | 18.96 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.