Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29634
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศิริชัย ศิริกายะ
dc.contributor.authorพัลลภ เหมือนคีรี
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2013-03-11T10:59:02Z
dc.date.available2013-03-11T10:59:02Z
dc.date.issued2538
dc.identifier.isbn9746312669
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29634
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2538en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อให้เข้าใจถึงลักษณะการสื่อสารการตลาดค้าปลีกของเซเว่นอีเลฟเว่น ตลอดจนกลยุทธ์ทางการสื่อสารการตลาดที่เซเว่นอีเลฟเว่นเลือกใช้ ผลการวิจัยพบว่า สื่อมวลชนมีบทบาทสำคัญต่อการสื่อสารทางการตลาดของร้านเซเว่นอีเลฟเว่น ในการสร้างเอกลักษณ์และเป็นผู้นำทางด้านร้านสะดวกซื้อในธุรกิจค้าปลีก จนเป็นที่ยอมรับของสาธารณชนและกลุ่มเป้าหมาย นอกจากนี้ยังพบว่า การวางแผนการโฆษณาผ่านทางสื่อมวลชน กิจกรรมส่งเสริมการขายอย่างต่อเนื่องการวางแผนประชาสัมพันธ์ การอบรมพนักงานขายให้มีประสิทธิภาพ ตลอดจนการเลือกทำเลที่ตั้งร้านฯ ล้วนเป็นปัจจัยที่เสริมซึ่งกันและกันอันนำไปสู่ความสำเร็จทางธุรกิจ ส่งผลให้เป็นที่รู้จักและยอมรับจากสาธารณชนและกลุ่มเป้าหมายทางการตลาดของร้านเซเว่นอีเลฟเว่น ดังเช่นในปัจจุบัน
dc.description.abstractalternativeThis research aimed to torch the light on the nature of 7 – Eleven’s communication in retailing business world. It also presents the marketing communication strategies applied by 7 – Eleven. The research outcome showed that mass media do play an important role in bringing up 7 – Eleven in the lime light in terms of image building, making it become the leader in the convenience store business. 7 – Eleven has thus been well received by the public in general, especially by the target groups. There are also findings confirming that the following factors and more are in fact co-efficiently supportive of one another. These are the advertising planning through mass media, the on-going sales promotion activities, the well-planned public relation work, the well-organized training programs to better qualify the sales personals, and lastly mentioned here, the effective criteria for store location selection, so on and so forth. With the above factors and more, 7-Eleven convenience store found its success en route. All these, once again, contribute to make 7-Eleven today so reputable and well received by the general public.
dc.format.extent3787418 bytes
dc.format.extent9018228 bytes
dc.format.extent7244889 bytes
dc.format.extent3081766 bytes
dc.format.extent5004979 bytes
dc.format.extent28322049 bytes
dc.format.extent7815355 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleการสื่อสารการตลาดค้าปลีกของร้านเซเว่นอีเลฟเว่น พ.ศ.2532-2537en
dc.title.alternativeThe retail marketing communication of "7-Eleven convenience stores" B.E.2532-2537en
dc.typeThesises
dc.degree.nameนิเทศศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineการสื่อสารมวลชนes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panlop_me_front.pdf3.7 MBAdobe PDFView/Open
Panlop_me_ch1.pdf8.81 MBAdobe PDFView/Open
Panlop_me_ch2.pdf7.08 MBAdobe PDFView/Open
Panlop_me_ch3.pdf3.01 MBAdobe PDFView/Open
Panlop_me_ch4.pdf4.89 MBAdobe PDFView/Open
Panlop_me_ch5.pdf27.66 MBAdobe PDFView/Open
Panlop_me_back.pdf7.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.