Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29761
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ศิริวรรณ ธนสารศิลป์ | |
dc.contributor.advisor | เพลินทิพย์ โกเมศโสภา | |
dc.contributor.author | อรชร จิตต์ปรารม | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2013-03-14T01:12:07Z | |
dc.date.available | 2013-03-14T01:12:07Z | |
dc.date.issued | 2531 | |
dc.identifier.isbn | 9745693197 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29761 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (บธ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531 | en |
dc.description.abstract | วิทยานิพนธ์ฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ที่จะศึกษาด้านทัศนคติของมารดาที่มีบุตรในวัยก่อนเรียน ซึ่งมารดากลุ่มนี้จะเป็นผู้ตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์แป้งเด็กให้ลูก โดยจะเลือกศึกษาเฉพาะมารดาที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร เพื่อจะได้ทราบว่ามารดากลุ่มนี้มีทัศนคติต่อผลิตภัณฑ์แป้งเด็ก ในด้านผลิตภัณฑ์ ราคา สถานที่จำหน่าย การส่งเสริมการจำหน่าย และอิทธิพลของลูกที่มีต่อการตัดสินใจเลือกตรายี่ห้อแป้งเด็กของมารดาอย่างไร ข้อมูลในการศึกษาได้จากการสัมภาษณ์และเก็บข้อมูลจากมารดาที่เป็นกลุ่มเป้าหมาย ผลการศึกษาพบว่า มารดาส่วนใหญ่เลือกซื้อผลิตภัณฑ์แป้งเด็กโดยพิจารณาจากคุณภาพเป็นอันดับแรก โดยมีความเชื่อว่าแป้งเด็กที่มีคุณภาพดีย่อมจะไม่ทำให้เกิดอาการแพ้ต่อผิวของลูก นอกจากนี้สำหรับแป้งเด็กที่มารดาคิดว่ามีคุณภาพทัดเทียมกันจะมีการนำเรื่องของกลิ่น ความละเอียดของเนื้อแป้ง ตรายี่ห้อ ผู้ผลิต และราคาที่ไม่แพงเกินไปเข้ามาร่วมในการตัดสินใจเลือกซื้อด้วย เพื่อให้ได้แป้งเด็กที่ดีที่สุดสำหรับลูกของตน สำหรับมารดาที่มีลูกอยู่ในวัย 3-6 ปี ซึ่งเป็นวัยที่เด็กเริ่มเรียนรู้และสนใจสิ่งรอบ ๆ ตัวมากขึ้น พบว่าเด็กส่วนมากจะเรียกร้องให้มารดาซื้อผลิตภัณฑ์แป้งเด็กตรายี่ห้อที่ตนต้องการ และมารดาส่วนมากจะตามใจเมื่อลูกเรียกร้อง หรือชักจูงให้มารดาซื้อผลิตภัณฑ์แป้งเด็กตรายี่ห้อที่ลูกต้องการ โดยจะพิจารณาคุณภาพแป้งเด็กตรายี่ห้อที่ลูกต้องการด้วย จากการศึกษาพบว่ามารดาส่วนใหญ่ที่ตามใจลูกนั้นมีกรศึกษาในระดับสูงกว่ามัธยมศึกษาขึ้นไป สื่อโฆษณาที่เข้าถึงหรือทำให้มารดาและลูกรู้จักผลิตภัณฑ์แป้งเด็กมากที่สุด คือโทรทัศน์ ส่วนของสมนาคุณประเภทของแจกแถมนั้น สำหรับมารดาในเขตกรุงเทพมหานครแล้วถือได้ว่าเป็นปัจจัยสุดท้ายที่ผู้บริโภคส่วนใหญ่จะคำนึงถึงในการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์แป้งเด็ก | |
dc.description.abstractalternative | This thesis is written with the purpose to study the attitude of Pre-School children’s mothers towards baby powder products because this group of mothers are decision-makers in choosing the baby powder products for their children. The samples were selected from the mothers who resident in Bangkok Metropolitan area. The study aimed not only to find out the mothers attitude towards baby powder products in terms of products, price, place and promotion but also the influence of their children on the decision-making for any specific brand. The data were collected by interviewing the target group of mothers. The result of the study revealed that the quality of the product is the first consideration for mothers before making decision. They believed that good quality product will not cause skin allergy for their children. Pesides, other consideration include scent, finesses of the powder, brand, manufacturer and reasonable price for making sure that they get the best baby powder for their children. For children o 3-6 years old, who begin to learn and become interested in things around them, the children will demand their mother to buy the powder brand which they want and the majority of the mothers will agree with their children in consider the quality of the product. From the study, it was found out that the mothers who behave this way are those whose education is above the high school level. The best advertising media which attract mothers and children are television. For the mothers in Bangkok Metropolitan area, premium are the last factor to take into consideration. | |
dc.format.extent | 4075127 bytes | |
dc.format.extent | 3278952 bytes | |
dc.format.extent | 4640575 bytes | |
dc.format.extent | 18595805 bytes | |
dc.format.extent | 22140796 bytes | |
dc.format.extent | 8173055 bytes | |
dc.format.extent | 45571031 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | ทัศนคติของมารดาที่มีบุตรวัยก่อนเรียน ต่อผลิตภัณฑ์แป้งเด็ก เฉพาะในเขตกรุงเทพมหานคร | en |
dc.title.alternative | Attitude of pre-school children's mothers toward baby powder products in Bangkok metropolitan area | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | บริหารธุรกิจ | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Orachorn_ch_front.pdf | 3.98 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Orachorn_ch_ch1.pdf | 3.2 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Orachorn_ch_ch2.pdf | 4.53 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Orachorn_ch_ch3.pdf | 18.16 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Orachorn_ch_ch4.pdf | 21.62 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Orachorn_ch_ch5.pdf | 7.98 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Orachorn_ch_back.pdf | 44.5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.