Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31126
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สมโภชน์ เอี่ยมสุภาษิต | - |
dc.contributor.author | อัญชลี หมื่นสังข์ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2013-05-20T07:38:00Z | - |
dc.date.available | 2013-05-20T07:38:00Z | - |
dc.date.issued | 2528 | - |
dc.identifier.isbn | 9745642169 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31126 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2528 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการใช้การเสริมแรงด้วยเบี้ยอรรถกรต่อการสะกดคำของเด็กปัญญาอ่อนที่สามารถเรียนได้ กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นประถมปีที่ 1 โรงเรียนปัญญาวุฒิกร จำนวน 6 คน ซึ่งสามารถเขียนพยัญชนะและสระได้ แต่ไม่สามารถเขียนเป็นคำได้ถูกต้อง การวิจัยนี้ใช้การทดลองแบบ กลุ่มควบคุม-กลุ่มทดลอง ทดสอบก่อนและหลังการทดลอง กลุ่มควบคุมและกลุ่มทดลองได้รับการสอนแบบเดียวกัน แต่กลุ่มทดลองจะได้รับการเสริมแรงด้วยเบี้ยอรรถกรต่อการสะกดคำได้ถูกต้อง ส่วนกลุ่มควบคุมไม่ได้รับการเสริมแรง หลังจากการทดลองสิ้นสุดลง ผู้วิจัยได้ทำการทดสอบการเขียนสะกดคำอีกครั้งหนึ่ง ปรากฏว่ากลุ่มทดลองที่ได้รับการเสริมแรงด้วยเบี้ยอรรถกรต่อการสะกดคำได้ถูกต้อง สามารถสะกดคำได้ถูกต้องมากกว่ากลุ่มควบคุม | - |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this study was to see whether token reinforcement has any effect on the spelling of educable mentally retarded children. The subjects were six students from Prathom Suksa 1’s Panyawutthikorn school. All of them could write consonants and vowels but could not write the correct word. The pre-post control group design was used in the study. Both groups were taught in the same method. The experimental group received the token reinforcement when they spelt correctly while the control group received nothing. After the treatment, both groups were tested in spelling again. The results showed that the subjects in the experimental group increased the ability in spelling more than the control group. | - |
dc.format.extent | 861140 bytes | - |
dc.format.extent | 1601536 bytes | - |
dc.format.extent | 501609 bytes | - |
dc.format.extent | 1138160 bytes | - |
dc.format.extent | 462136 bytes | - |
dc.format.extent | 335549 bytes | - |
dc.format.extent | 962140 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | ผลของการใช้การเสริมแรงด้วยเบี้ยอรรถกรตอการสะกดคำ ของเด็กปัญญาอ่อนที่สามารถเรียนได้ | en |
dc.title.alternative | Effects of using token reinforcement on spelling of educble mentally retarded children | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | จิตวิทยา | - |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Anchalee_mou_front.pdf | 840.96 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Anchalee_mou_ch1.pdf | 1.56 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Anchalee_mou_ch2.pdf | 489.85 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Anchalee_mou_ch3.pdf | 1.11 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Anchalee_mou_ch4.pdf | 451.3 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Anchalee_mou_ch5.pdf | 327.68 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Anchalee_mou_back.pdf | 939.59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.