Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31220
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | โรจนี จะโนภาษ | - |
dc.contributor.author | ธนพรรณ ชาลี | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2013-05-23T06:33:39Z | - |
dc.date.available | 2013-05-23T06:33:39Z | - |
dc.date.issued | 2534 | - |
dc.identifier.isbn | 9745787167 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31220 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2534 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและเปรียบเทียบความพึงพอใจในการปฏิบัติงานครูของครูวิทยาศาสตร์ในโรงเรียนมัธยมศึกษาขนาดใหญ่ ขนาดกลาง และขนาดเล็กในกรุงเทพมหานคร เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามความพึงพอใจในการปฏิบัติงานครูของครูวิทยาศาสตร์ที่ผู้วิจัยสร้างขึ้นเอง ตัวอย่างประชากรเป็นครูวิทยาศาสตร์ 235 คน ที่ได้จากการสุ่มแบบแบ่งชั้น จากโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดกรมสามัญศึกษา ในกรุงเทพมหานคร และเปรียบเทียบความแตกต่างของค่ามัชฌิมเลขคณิตโดยการทดสอบค่าที (t-test) ผลการวิจัยพบว่า 1. ความพึงพอใจในการปฏิบัติงานครูของครูวิทยาศาสตร์ในโรงเรียนมัธยมศึกษาในกรุงเทพมหานคร โดยเฉลี่ยอยู่ในระดับปานกลาง 2. ความพึงพอใจในการปฏิบัติงานครูของครูวิทยาศาสตร์ในโรงเรียนมัธยมศึกษาทุกขนาด ในกรุงเทพมหานคร ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ 0.05 | - |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were to study and compare the satisfaction in teacher tasks of science teachers in the large, medium and small size secondary schools, Bangkok Metropolis. The instrument used in this research as questionnaire concerning satisfaction in teacher tasks constructed by the researcher. The sample were 235 science teachers obtained by stratified random sampling from 41 secondary governmentschools with different sizes, Bangkok Metropolis. The obtained date were analysed by means of arithmetic mean and standard deviation. The comparison of the arithmetic mean were tested by t-test. The research findings were as follows; 1. Satisfaction in teacher tasks of science teachers in secondary schools in Bangkok Metropolis were at the moderate level. 2. Satisfaction in teacher tasks of science teachers in secondary school with different sizes were not statistically different at the 0.05 'level of significance. | - |
dc.format.extent | 922519 bytes | - |
dc.format.extent | 605450 bytes | - |
dc.format.extent | 4540267 bytes | - |
dc.format.extent | 556373 bytes | - |
dc.format.extent | 1951300 bytes | - |
dc.format.extent | 652892 bytes | - |
dc.format.extent | 1907781 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | การเปรียบเทียบความพึงพอใจในการปฏิบัติงานครูของครูวิทยาศาสตร์ ในโรงเรียนมัธยมศึกษาที่มีขนาดต่างกันในกรุงเทพมหานคร | en |
dc.title.alternative | A comparison of satisfation in teacher tasks of science teachers in secondary schools with differentsiqes Bangkok Metropolis | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | มัธยมศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Thanapun_ch_front.pdf | 900.9 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapun_ch_ch1.pdf | 591.26 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapun_ch_ch2.pdf | 4.43 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapun_ch_ch3.pdf | 543.33 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapun_ch_ch4.pdf | 1.91 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapun_ch_ch5.pdf | 637.59 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Thanapun_ch_back.pdf | 1.86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.