Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31571
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อุดมลักษณ์ กุลพิจิตร | |
dc.contributor.author | อรุณศรี จันทร์ทรง | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2013-05-29T07:28:24Z | |
dc.date.available | 2013-05-29T07:28:24Z | |
dc.date.issued | 2539 | |
dc.identifier.isbn | 9746337483 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31571 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการใช้กิจกรรมการเรียนการสอนด้วยศูนย์การเรียนคอมพิวเตอร์ที่มีต่อความคิดสร้างสรรค์ของเด็กอนุบาล ปฏิสัมพันธ์ระหว่างเด็กกับเด็ก เด็กกับคอมพิวเตอร์ และความพึงพอใจของเด็กอนุบาล ที่มีต่อกิจกรรมการเรียนการสอนด้วยศูนย์การเรียนคอมพิวเตอร์ ผลการวิจัยพบว่า 1. การพัฒนาความคิดสร้างสรรค์ด้านความคิดคล่องแคล่ว ความคิดละเอียดลออ และความคิดริเริ่มของเด็กอนุบาล ที่ได้รับการจัดประสบการณ์โดยการใช้กิจกรรมการเรียนการสอนด้วยศูนย์การเรียนคอมพิวเตอร์ หลังการทดลองสูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 2. ปฏิสัมพันธ์ของเด็กอนุบาลระหว่างเด็กกับเด็กในการทำกิจกรรมกลุ่ม เด็กมีความร่วมมือกับเพื่อนในการเลือกรายการมาสร้างผลงาน แบ่งปันเม้าส์ให้เพื่อนใช้ ช่วยเหลือเมื่อเพื่อนเกิดปัญหาและสนทนาแลกเปลี่ยนความคิดเห็นกับเพื่อนในขณะทำกิจกรรม ปฏิสัมพันธ์ระหว่างเด็กกับคอมพิวเตอร์ในการใช้เม้าส์ขณะทำกิจกรรม เด็กสามารถควบคุมได้ดี และในการทำกิจกรรมเดี่ยวเด็กสามารถเลือกโปรแกรมทำกิจกรรมได้ด้วยตนเอง 3. เด็กอนุบาลมีความพึงพอใจต่อการใช้กิจกรรมการเรียนการสอนด้วยศูนย์การเรียนคอมพิวเตอร์มากที่สุดใน 2 รายการ คือ ชอบทำกิจกรรมจากโปรแกรม Kid Works ชอบบริเวณที่ตั้งศูนย์การเรียนคอมพิวเตอร์ และชอบทำกิจกรรมเดี่ยวในศูนย์การเรียนคอมพิวเตอร์ | |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were to study the effects of using learning and teaching activities with computer learning center on creative thinking in fluency, elaboration, and originality ; to explore preschool children’s interaction and interaction between computer and children; and to describe preschools children’s satisfaction towards computer learning center. After using learning and teaching activities with computer learning center, the findings of this study were as follows : 1. Preschool children’s creativity in fluency, elaboration, and originality has significantly increased at the level of .01 2. The most four important interactions among preschool children were : children’s cooperation on selection menu to create output, sharing mouse among friends, helping each other solve problems, and sharing ideas while doing activities. The interaction between computer and children was the ability in controlling mouse while doing activities, and the ability to select programs during individual activities by themselves.3. The three important satisfactions of preschool children towards computer learning center were: the use of Kid Works program activities, the location of computer learning center, and the work on individual activities. | |
dc.format.extent | 3899567 bytes | |
dc.format.extent | 8148751 bytes | |
dc.format.extent | 20557381 bytes | |
dc.format.extent | 10816443 bytes | |
dc.format.extent | 2666051 bytes | |
dc.format.extent | 13201201 bytes | |
dc.format.extent | 35279891 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | ผลของการใช้กิจกรรมการเรียนการสอนด้วยศูนย์การเรียนคอมพิวเตอร์ ที่มีต่อความคิดสร้างสรรค์ของเด็กอนุบาล | en |
dc.title.alternative | Effects of using learning and teaching activities with computer learning center on creative thinking of preschool children | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | ประถมศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Aroonsri_ch_front.pdf | 3.81 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aroonsri_ch_ch1.pdf | 7.96 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aroonsri_ch_ch2.pdf | 20.08 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aroonsri_ch_ch3.pdf | 10.56 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aroonsri_ch_ch4.pdf | 2.6 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aroonsri_ch_ch5.pdf | 12.89 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aroonsri_ch_back.pdf | 34.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.