Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/33909
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พิบูลศรี วาสนสมสิทธิ์ | - |
dc.contributor.author | นิวัฒน์ สนศิริ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2013-08-05T11:26:59Z | - |
dc.date.available | 2013-08-05T11:26:59Z | - |
dc.date.issued | 2533 | - |
dc.identifier.isbn | 9745771449 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/33909 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2533 | en_US |
dc.description.abstract | วัตถุประสงค์ของการวิจัยคือ เพื่อศึกษาเปรียบเทียบทัศนคติต่องานอาชีพระหว่างนักเรียนที่เข้าร่วมในโครงการส่งเสริมอาชีพนักชีพกับนักเรียนที่ไม่ได้เข้าร่วมโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียนโรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี ตัวอย่างประชากร คือ นักเรียนมัธยมศึกษาโรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี จำนวน 400 คน แบ่งเป็นกลุ่มที่เข้าร่วมในโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียน จำนวน 200 คน และที่ไม่ได้เข้าร่วมโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียน จำนวน 200 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบวัดทัศนคติต่องานอาชีพ ซึ่งผู้วิจัยสร้างขึ้น วิเคราะห์ข้อมูลโดยการคำนวณหาค่าร้อยละ ค่ามัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและทดสอบค่าที (t-test) ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1. นักเรียนทีเข้าร่วมโครงการและนักเรียนที่ไม่ได้เข้าร่วมโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียน โรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี มีทัศนคติดีต่องานอาชีพ 2. การเปรียบเทียบทัศนคติต่องานอาชีพของนักเรียนที่เข้าร่วมโครงการและนักเรียนที่ไม่ได้เข้าร่วมโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียน โรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี ปรากฏว่า ทัศนคติต่องานอาชีพแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 โดยนักเรียนที่เข้าร่วมโครงการ มีทัศนคติต่องานอาชีพสูงกว่านักเรียนที่ไม่ได้เข้าร่วมโครงการ | |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to compare the attitudes towards occupation of the students participating and non-participating in occupation development program in Surasak Montri School. The samples were 400 Mathayom Suksa students divided into 2 groups; a group of 200 students participating in occupation development program and 200 students non-participating in such program. The research instrument was a set of occupation attitude scale constructed by the researcher. The obtained data were analyzed by means of percentage, arithmetic mean, standard deviation and t-test. The results of this study were as follows: 1. Both groups of the students; participating and non-participating in occupation development program had good attitudes towards occupation. 2. The comparison of attitudes towards occupation of participating group and non-participating group appeared to be significantly different at the level of .01, and the arithmetic mean of participating group was higher than that of non-participating group. | |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | ทัศนคติ | |
dc.subject | โครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียนโรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี | |
dc.subject | อาชีพ | |
dc.subject | การส่งเสริมอาชีพ | |
dc.title | การเปรียบเทียบทัศนคติต่องานอาชีพระหว่างนักเรียนที่เข้าร่วม และไม่ได้เข้าร่วมในโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียน โรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี | en_US |
dc.title.alternative | A comparison of attitudes towards occupation of students participating and non-participating in occupation development program, Surasak Montri school | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | มัธยมศึกษา | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nivat_so_front.pdf | 4.03 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Nivat_so_ch1.pdf | 4.07 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Nivat_so_ch2.pdf | 24.31 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Nivat_so_ch3.pdf | 2.46 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Nivat_so_ch4.pdf | 7.08 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Nivat_so_ch5.pdf | 4.31 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Nivat_so_back.pdf | 16.71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.