Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/34431
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วารี ถิระจิตร | - |
dc.contributor.author | อนงค์ ผดุงชีวิต | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2013-08-09T03:52:01Z | - |
dc.date.available | 2013-08-09T03:52:01Z | - |
dc.date.issued | 2534 | - |
dc.identifier.isbn | 9745792063 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/34431 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2534 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องสิ่งแวดล้อมของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่เรียนด้วยวิธีสอนแบบแก้ปัญหาและวิธีสอนแบบโครงการ ผลการวิจัยพบว่า 1. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องสิ่งแวดล้อมของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่เรียนด้วยวิธีสอนแบบแก้ปัญหา และวิธีสอนแบบโครงการไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. วิธีสอนแบบแก้ปัญหาและวิธีสอนแบบโครงการต่างช่วยให้นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนในเรื่องสิ่งแวดล้อมสูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to compare the learning achievement on environment of Prathom Suksa Five students learning through problem-solving method and project method. The findings were as follows: 1. The students’ learning achievement on environment of Prathom Suksa Five students learning through the problem-solving and the project method were not significantly different at the .05 level. 2. The problem-solving and the project method helped increase students’ learning achievement on environment of Prathom Suksa Five students significantly at the .05 level. | |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.title | การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องสิ่งแวดล้อม ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่เรียนด้วยวิธีสอนแบบแก้ปัญหา และวิธีสอนแบบโครงการ | en_US |
dc.title.alternative | A comparison of learning achievement on environment of prathom suksa five students learning through problem-solving method and project method | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | ประถมศึกษา | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Anong_ph_front.pdf | 2.54 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Anong_ph_ch1.pdf | 4.28 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Anong_ph_ch2.pdf | 23.13 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Anong_ph_ch3.pdf | 2.68 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Anong_ph_ch4.pdf | 1.33 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Anong_ph_ch5.pdf | 3.93 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Anong_ph_back.pdf | 35.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.