Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/35283
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ยุพิน พิพิธกุล | - |
dc.contributor.author | เยาว์ เป็นสุข | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2013-08-14T12:12:40Z | - |
dc.date.available | 2013-08-14T12:12:40Z | - |
dc.date.issued | 2532 | - |
dc.identifier.isbn | 9745762652 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/35283 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อหาความสัมพันธ์ระหว่างสัมพันธภาพของครูคณิตศาสตร์กับนักเรียน แรงจูงใจและผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ ตัวอย่างประชากรเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 กรุงเทพมหานคร จำนวน 756 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามสัมพันธภาพของครูคณิตศาสตร์กับนักเรียน แบบวัดแรงจูงใจและแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ที่ผู้วิจัยสร้างขึ้นเองวิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ตามแบบเพียร์สัน ผลการวิจัยมีดังนี้ 1. สัมพันธภาพของครูคณิตศาสตร์กับนักเรียนและผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 มีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เท่ากับ 0.7820 2. แรงจูงใจและผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 มีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เท่ากับ 0.7558 3. สัมพันธภาพของครูคณิตศาสตร์กับนักเรียนและแรงจูงใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 มีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เท่ากับ 0.7760 | |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were to investigate the relationships among mathematics teacher-student relations, motivation and mathematics learning achievement. The subjects were 756 Mathayom Suksa students from Bangkok Metropolis. The questionnaire concerning mathematics teacher-student relations, the motivation test and the mathematics learning achievement test were constructed by the researcher. The data were analyzed by means of Pearson’s Product-Moment Correlation. The findings were as follows: 1. The relationship between mathematics teacher-student relations and mathematics learning achievement of Mathayom Suksa one students was statistically significant at the 0.01 level. The correlation coefficient was 0.7820. 2. The relationship between motivation and mathematics learning achievement of Mathayom Suksa one students was statistically significant at the 0.01 level. The correlation coefficient was 0.7558. 3. The relationship between mathematics teacher-student relations and motivation of Mathayom Suksa one students was statistically significant at the 0.01 level. The correlation coefficient was 0.7760. | |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.title | ความสัมพันธ์ระหว่างสัมพันธภาพของครูคณิตศาสตร์กับนักเรียนแรงจูงใจ และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 กรุงเทพมหานคร | en_US |
dc.title.alternative | Relationships among mathematics teacher-student relations, motivation and mathematics learning achievement of students in mathayom suksa one, Bangkok metropolis | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | มัธยมศึกษา | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yao_pe_front.pdf | 8.37 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Yao_pe_ch1.pdf | 8.71 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Yao_pe_ch2.pdf | 21.61 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Yao_pe_ch3.pdf | 10.89 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Yao_pe_ch4.pdf | 2.1 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Yao_pe_ch5.pdf | 4.48 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Yao_pe_back.pdf | 39.34 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.