Please use this identifier to cite or link to this item: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/37826
Title: การเข้าถึงเจตคติต่อการบริโภคสินค้าไทย ภายหลังกระบวนการการรับรู้ตนเองและการเสริมความมั่นคงของเจตคติ
Other Titles: Accessibility of attitude toward Thai product consumption following a self-perception process and attitude's consolidations
Authors: ขวัญใจ นัคราเรือง
Advisors: ธีระพร อุวรรณโณ
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Issue Date: 2539
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาผลของการรับรู้ตนเองของบุคคลที่ต่างกัน และการได้รับการเสริมความมั่นคงของเจตคติ ต่อการเข้าถึงเจตคติดต่อการบริโภคสินค้าไทย เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือแบบสอบถามเกี่ยวกับการทำพฤติกรรมต่าง ๆ ในการบริโภคสินค้า, มาตรวัดเจตคติต่อการบริโภคสินค้าไทยและข้อคำถามเจตคติเกี่ยวกับการบริโภคสินค้า แบ่งเป็น 3 เงื่อนไขการทดลอง มีกลุ่มตัวอย่างในแต่ละเงื่อนไขการทดลอง เงื่อนไขละ 50 คน รวม 150 คน ผลการวิจัยพบว่า 1.กลุ่มตัวอย่างที่ทบทวนพฤติกรรมเกี่ยวกับการบริโภคสินค้าในรอบ 1 ปีที่ผ่านมา ตอบคำถามเจตคติการบริโภคสินค้าเร็วกว่ากลุ่มตัวอย่างที่ทบทวนพฤติกรรมในวันเด็ก และกลุ่มตัวอย่างที่ไม่ได้ทบทวนพฤติกรรมอย่างมีนัยสำคัญ (P<.001) 2.กลุ่มตัวอย่างที่ผ่านกระบวนการเสริมความมั่นคงของเจตคติใช้เวลาในการตอบคำถามเจตคติต่อการบริโภคสินค้าไม่แตกต่างกับกลุ่มตัวอย่างที่ไม่ได้ผ่านกระบวนการเสริมความมั่นคงของเขตคติ
Other Abstract: The purpose of this research was to study the effect of different self-perception process and attitude consolidation on accessibility of attitude toward Thai product consumption. The instruments consisted of questionnaire on various behaviors regarding product consumption; attitude toward Thai product consumption scale ; and attitude toward product consumption questions. One hundred and fifty students were randomly assigned equally to one of three conditions. The results show that : 1.Students who recalled product consumption behavior in the past year answer attitude toward product consumption questions significantly faster than subjects who recalled childhood behavior and subjects who did not recall any behavior (P<.0001). 2.Students who went through attitude’s consolidation process do not spend time on answering the attitude toward product consumption question differently from subjects who have no gone through attitude’s consolidation process.
Description: วิทยานิพนธ์ (ศศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539
Degree Name: ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: จิตวิทยาสังคม
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/37826
ISBN: 9746362704
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kwanjai_na_front.pdf2.77 MBAdobe PDFView/Open
Kwanjai_na_ch1.pdf6.84 MBAdobe PDFView/Open
Kwanjai_na_ch2.pdf6.51 MBAdobe PDFView/Open
Kwanjai_na_ch3.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open
Kwanjai_na_ch4.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open
Kwanjai_na_ch5.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open
Kwanjai_na_back.pdf11.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.