Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/42716
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNagul Cooharojananoneen_US
dc.contributor.authorUgyen Dendupen_US
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Scienceen_US
dc.coverage.spatialBhutan
dc.date.accessioned2015-06-24T06:11:24Z
dc.date.available2015-06-24T06:11:24Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/42716
dc.descriptionThesis (M.Sc.)--Chulalongkorn University, 2013en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the factors that can predict customers’ adoption of Internet banking in Bhutan. A survey questionnaire was designed and used to collect data from banks’ customers and obtained 273 usable responses. The results of this study have shown that the perceived usefulness and social influence has the highest significant effects on customer attitude to accept Internet banking in Bhutan. Besides, security and perceived ease of use also affects the customers’ attitude towards acceptance of Internet banking. The findings of this study are discussed and implications for future research are presented.en_US
dc.description.abstractalternativeงานวิจัยนี้สร้างขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาหาปัจจัยที่มีผลกระทบต่อการยอมรับของผู้บริโภคต่อธนาคารอิเล็กทรอนิกส์ (Internet Banking) ในประเทศภูฏาน ซึ่งได้มีการออกแบบการสำรวจโดยใช้แบบสอบถามเพื่อเก็บ รวบรวมข้อมูลของลูกค้าของธนาคาร จำนวน 273 ราย ผลการสำรวจแสดงให้เห็นว่า การรับรู้ถึงประโยชน์ที่เกิดจากการใช้งาน (Perceived Usefulness) และอิทธิพลจากสังคม (Social Influence) มีผลกระทบอย่างสูงต่อทัศนคติของลูกค้าในการยอมรับการใช้งานธนาคารอิเล็กทรอนิกส์ในประเทศภูฎาน นอกจากนี้ปัจจัยด้านความปลอดภัยและการรับรู้ถึงความง่ายในการใช้งาน (Perceived Ease of Use) ก็มีผลกระทบต่อทัศนคติของลูกค้าในการยอมรับการใช้งานธนาคารอิเล็กทรอนิกส์เช่นกัน ทั้งนี้ผลการศึกษาที่ค้นพบและแนวโน้มงานวิจัยในอนาคตได้ถูกนำเสนอในงานวิจัยฉบับนี้อีกด้วยen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2013.185-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectInternet banking -- Bhutan
dc.subjectConsumer behavior -- Bhutan
dc.subjectธนาคารทางอินเทอร์เน็ต -- ภูฏาน
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภค -- ภูฏาน
dc.titleTHE EFFECTS OF FACTORS ON CUSTOMERS’ ATTITUDE TOWARDS ACCEPTANCE OF INTERNET BANKING IN BHUTANen_US
dc.title.alternativeปัจจัยที่มีผลต่อทัศนคติของลูกค้าต่อการยอมรับธุรกิจทางอินเทอร์เน็ตในประเทศภูฏานen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Scienceen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineComputer Science and Information Technologyen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorNagul.C@chula.ac.then_US
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2013.185-
Appears in Collections:Sci - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5572611123.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.