Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/43187
Title: การสื่อสารการตลาดเชิงประสาทสัมผัสและภาพลักษณ์ตราสินค้าประเภทร้านกาแฟ ระดับพรีเมี่ยม
Other Titles: SENSORY MARKETING COMMUNICATIONS AND BRAND IMAGE OF PREMIUM COFFEE SHOPS
Authors: ธัญวัฒน์ อิพภูดม
Advisors: รุ่งนภาพ พิตรปรีชา
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะนิเทศศาสตร์
Advisor's Email: rungnapar.P@chula.ac.th
Subjects: การส่งเสริมการขาย
ชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- การตลาด
Sales promotion
Brand name products -- Marketing
Issue Date: 2556
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ศึกษาถึงการรับรู้ภาพลักษณ์ตราสินค้าค้าประเภทร้านกาแฟระดับพรีเมี่ยมผ่านการสื่อสารการตลาดเชิงประสาทสัมผัส ซึ่งศึกษาผ่านตราสินค้า 3 ชนิดด้วยกันได้แก่ คาเฟ่ อเมซอน แบล็คแคนย่อน และสตาร์บัคส์ โดยใช้แนวทางการวิจัยแบบคุณภาพ ได้แก่ ศึกษาผ่านเอกสารงานวิจัยที่เกี่ยวข้อง และการสังเกตแบบไม่มีส่วนร่วม รวมถึงการวิจัยเชิงปริมาณ โดยเก็บข้อมูลผ่านแบบสอบถาม ซึ่งเป็นกลุ่มเป้าหมายของร้านกาแฟระดับพรีเมี่ยมที่มีอายุตั้งแต่ 18 ถึง 45 ปี ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างรับรู้ภาพลักษณ์ตราสินค้าประเภทร้านกาแฟระดับพรีเมี่ยมผ่านการสื่อสารการตลาดเชิงประสาทสัมผัสในระดับที่ดี นอกจากนี้ ยังพบว่า การสื่อสารการตลาดเชิงประสาทสัมผัสด้านรสชาติมีผลต่อการรับรู้ภาพลักษณ์ตราสินค้ามากที่สุด ขณะที่การสื่อสารการตลาดเชิงประสาทสัมผัสด้านการสัมผัสมีผลต่อความพึงพอใจโดยรวมต่อตราสินค้ามากที่สุด
Other Abstract: This research aims to study the sensory marketing communications of premium coffee shop and its effect to brand image. By comparing 3 leading premium coffee shop brands in Thailand, Café Amazon, Black Canyon and Starbucks. The research uses qualitative method by Documentary research and Non-Participant observation to examine the sensory marketing communication, also quantitative method to collect brand image data from 400 of target audience. The findings show that a sensory marketing communication via taste is the most strongly sense that effects brand image. In addition, a sensory marketing communication via touch is the most strongly sense that effects overall of brand image satisfaction.
Description: วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2556
Degree Name: นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: นิเทศศาสตร์
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/43187
URI: http://doi.org/10.14457/CU.the.2013.632
metadata.dc.identifier.DOI: 10.14457/CU.the.2013.632
Type: Thesis
Appears in Collections:Comm - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5584671828.pdf4.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.