Please use this identifier to cite or link to this item: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/44157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorกรรณิการ์ นลราชสุวัจน์-
dc.contributor.authorทักษ์ดนัย วังวล-
dc.contributor.authorศิรินภา ชูรัศมี-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะจิตวิทยา-
dc.date.accessioned2015-07-24T09:19:17Z-
dc.date.available2015-07-24T09:19:17Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.otherPsy 216-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/44157-
dc.descriptionโครงงานทางจิตวิทยานี้เป็นส่วนหนึ่งของการศึกษาตามหลักสูตรปริญญาวิทยาศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาจิตวิทยา คณะจิตวิทยา จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ปีการศึกษา 2556en_US
dc.descriptionA senior project submitted in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Bachelor of Science in Psychology, Faculty of Psychology, Chulalongkorn University, Academic year 2013en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study the effect of visual media on attitudes toward gay men. Participants were 130 Chulalongkorn University undergraduates who scored under 75 percentile from attitudes toward gay men scale, then assigned into two groups: experimental group and control group. Subjects in experimental group were assigned to view the visual media while control group were not. The data was analyzed by Paired sample t¬test and Independent sample t¬test. The results are as follows: 1.Prior to the study, there was no significant difference in attitudes toward gay men between experimental group and control group. 2.After the study, experimental group showed significantly higher scores in attitudes toward gay men than before the experiment (p < .001). 3.After the study, experimental group showed significantly higher score in attitudes toward gay men than control group (p < .01).en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectเกย์en_US
dc.subjectรักร่วมเพศen_US
dc.subjectรักร่วมเพศชายen_US
dc.subjectรักร่วมเพศในภาพยนตร์en_US
dc.subjectการเปลี่ยนทัศนคติen_US
dc.subjectการโน้มน้าวใจen_US
dc.subjectเพศในสื่อมวลชนen_US
dc.subjectจิตวิทยาทางเพศen_US
dc.subjectGaysen_US
dc.subjectHomosexualityen_US
dc.subjectMale homosexualityen_US
dc.subjectHomosexuality in motion picturesen_US
dc.subjectAttitude changeen_US
dc.subjectPersuasion (Psychology)en_US
dc.subjectSex in mass mediaen_US
dc.subjectSex (Psychology)en_US
dc.titleผลของการใช้สื่อในการเปลี่ยนเจตคติต่อชายรักชายen_US
dc.title.alternativeEffects of exposure to visual media on attitudes toward gay menen_US
dc.typeSenior Projecten_US
dc.email.advisorKannikar.N@chula.ac.th-
Appears in Collections:Psy - Senior Projects

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
thakdanai_wu.pdf888.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.