Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/4418
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนิรันดร์ แสงสวัสดิ์-
dc.contributor.advisorประสาร มาลากุล ณ อยุธยา-
dc.contributor.authorสุวรรณี แสงวงศ์-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์-
dc.date.accessioned2007-10-17T08:29:45Z-
dc.date.available2007-10-17T08:29:45Z-
dc.date.issued2542-
dc.identifier.isbn9743344608-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/4418-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2542en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาโปรแกรมพัฒนาแรงจูงใจต่อเนื่องสำหรับนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเบญจมเทพอุทิศจังหวัดเพชรบุรี จำนวน 80 คน แบ่งเป็นกลุ่มทดลอง จำนวน 40 คน และกลุ่มควบคุม จำนวน 40 คน ในระยะการทดลองนักเรียนกลุ่มทดลองได้รับการสอนโดยโปรแกรมพัฒนาแรงจูงใจต่อเนื่อง ส่วนกลุ่มควบคุมได้รับการสอนปกติ ผู้วิจัยทำการวัดแรงจูงใจต่อเนื่องก่อนและหลังการทดลอง นอกจากนั้นผู้วิจัยได้วัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของกลุ่มตัวอย่างระยะก่อนการทดลองและหลังการทดลอง วิเคราะห์ข้อมูลด้วยการทดสอบค่าที ผลการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนที่ได้รับการสอนตามโปรแกรมพัฒนาแรงจูงใจต่อเนื่องมีแรงจูงใจต่อเนื่องสูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 2. นักเรียนที่ได้รับการสอนตามโปรแกรมพัฒนาแรงจูงใจต่อเนื่องมีแรงจูงใจต่อเนื่องสูงกว่านักเรียนที่ได้รับการสอนตามปกติ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 3. นักเรียนที่ได้รับการสอนตามโปรแกรมพัฒนาแรงจูงใจต่อเนื่องมีผลสัมฤทธิ์สูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 4. นักเรียนที่ได้รับการสอนตามโปรแกรมพัฒนาแรงจูงใจต่อเนื่องมีผลสัมฤทธิ์สูงกว่านักเรียนที่ได้รับการสอนตามปกติ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01en
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to develop of the program for developing continuing motivation for mathayom suksa one students. Subjects were 80 mathayom suksa one students from Benchamateputit School, Petchaburi province; 40 students in the experimental group and 40 students in the control group. The experimental group was taught by the program for developing continuing motivation while the control group by conventional teaching. All subject were tested on continuing motivation before and after treatment. Moreover they were tested on achievement before and after treatment. The statistical techniques used in analysing the data were the t-test. The results were as follows: 1. The group of students who were taught by the program for developing continuing motivation had higher continuing motivation at the .01 level significance. 2. The group of students who were taught by the program for developing continuing motivation had higher continuing motivation than those taught by conventional teaching at the .01 level significance. 3. The group of students who were taught by the program for developing continuing motivation had higher achievement at the .01 level significance. 4. The group of students who were taught by the program for developing continuing motivation had higher achievement than those taught by conventional teaching at the .01 level significance.en
dc.format.extent7752852 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothen
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.1999.475-
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.subjectการจูงใจในการศึกษาen
dc.subjectแรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์en
dc.subjectนักเรียนมัธยมศึกษาen
dc.subjectความสามารถในตนเองen
dc.titleการพัฒนาโปรแกรมเพื่อพัฒนาแรงจูงใจต่อเนื่องสำหรับนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้นen
dc.title.alternativeA development of the program for developing continuing motivation for mathayom suksa one studentsen
dc.typeThesisen
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen
dc.degree.levelปริญญาโทen
dc.degree.disciplineจิตวิทยาการศึกษาen
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.email.advisorไม่มีข้อมูล-
dc.email.advisorprasan@kbu.ac.th-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.1999.475-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
suwannee.pdf7.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.