Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/46305
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สุทธิลักษณ์ หวังสันติธรรม | en_US |
dc.contributor.author | เอมวลี ณ ลำพูน | en_US |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะนิเทศศาสตร์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-09-18T04:23:54Z | |
dc.date.available | 2015-09-18T04:23:54Z | |
dc.date.issued | 2557 | en_US |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/46305 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2557 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดของคอมมูนิตี้มอลล์เเละศึกษาพฤติกรรมการใช้บริการเเละความพึงพอใจของผู้บริโภคที่มีต่อคอมมูนิตี้มอล์ โดยใช้เเนวทางการวิจัยเชิงคุณภาพด้วยการศึกษาคอมมูนิตี้มอลล์ที่มีจุดเด่นด้านการสื่อสารการตลาดเเละเป็นที่นิยมของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 2 เเห่ง ได้เเก่ เพลินนารี่มอลล์ (Plearnary Mall) เเละ พิกคาเดลี่ เเบงค์ค็อก (Pickadaily Bangkok) ด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึกกับนักการตลาด จำนวน 2 ท่าน เเละการสัมภาษณ์อย่างไม่เป็นทางการกับกลุ่มตัวอย่างของผู้บริโภคที่เข้าใช้บริการ จำนวน 20 ท่าน ผลการวิจัยพบว่า (1) คอมมูนิตี้มอลล์ทั้งสองเเห่งใช้การสื่อสารการตลาดเพื่อสร้างเอกลักษณ์ตราสินค้าของคอมมูนิตี้มอลล์ ด้วยการใช้กลวิธีเเละเครื่องมือการสื่อสารการตลาดที่เเตกต่างกันตามเเนวคิดของการสร้างตราสินค้า (2) ผู้บริโภคมีความพึงพอใจเเละมีพฤติกรรมการใช้บริการสอดคล้องกับการสื่อสารการตลาดของคอมมูนิตี้มอลล์ผ่านรูปเเบบการใช้บริการภายในโครงการเเละการเข้าร่วมกิจกรรมทางการตลาดต่างๆ | en_US |
dc.description.abstractalternative | This research aimed to study as follows: (1) Marketing communication of community malls (2) The relationship between customers' behaviors and satisfaction towards community malls services. Plearnary mall and Pickadaily Bangkok were 2 chosen samples as they are popular and have their own identity. Two Marketing officers of community malls took part in in-depth interview, and twenty customers participate in informal interview by using qualitative research methodology. The results can be concluded from the interview that (1) Community malls have essentially concerned about their marketing communication based on the concept of brand identity. (2) Customer had positive attitude towards community malls services which significantly related to marketing communication of community malls. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.relation.uri | http://doi.org/10.14457/CU.the.2014.1166 | - |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | การสื่อสารทางการตลาด | |
dc.subject | ศูนย์การค้า | |
dc.subject | การค้าปลีก | |
dc.subject | Communication in marketing | |
dc.subject | Shopping centers | |
dc.subject | Retail trade | |
dc.title | การสื่อสารการตลาดของคอมมูนิตี้มอลล์ | en_US |
dc.title.alternative | MARKETING COMMUNICATION OF COMMUNITY MALLS | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | นิเทศศาสตร์ | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.email.advisor | Suthiluck.V@Chula.ac.th,iamnuan@hotmail.com | en_US |
dc.identifier.DOI | 10.14457/CU.the.2014.1166 | - |
Appears in Collections: | Comm - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5684703328.pdf | 4.25 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.