Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48430
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอุดมลักษณ์ กุลพิจิตร-
dc.contributor.authorลัดดา อ่อนลมูล-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2016-06-09T02:22:48Z-
dc.date.available2016-06-09T02:22:48Z-
dc.date.issued2539-
dc.identifier.isbn9746339486-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48430-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาโปรแกรมการฝึกอบรมเรื่องศูนย์การเรียนของครูอนุบาลสังกัดสำนักงานการประถมศึกษาจังหวัดพระนครศรีอยุธยา การดำเนินการวิจัยมี 3 ขั้นตอนดังนี้คือ 1) ร่วงโปรแกรมการฝึกอบรมเรื่องศูนย์การเรียนสำหรับครูอนุบาล 2) ทอลองใช้โปรแกรมการฝึกอบรมเรื่องศูนย์การเรียน 3) ปรับปรุงและนำเสนอโปรแกรมการฝึกอบรมเรื่องศูนย์การเรียนสำหรับครูอนุบาล ผลการทดลองพบว่าโปรแกรมการฝึกอบรมมีคุณภาพเพียงพอที่จะใช้ในการฝึกอบรมครูอนุบาลและคะแนนการสอบหลังการฝึกอบรมสูงกว่าก่อนการฝึกอบรมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ข้อมูลที่ได้จากการวิจัยในขั้นที่สองได้นำมาปรับปรุงและนำเสนอเป็นโปรแกรมการฝึกอบรมเรื่องศูนย์การเรียนสำหรับครูอนุบาลซึ่งมีเนื้อหาที่เหมาะสม 3 เรื่อง และมีประสิทธิภาพในการฝึกอบรมครูอนุบาลให้มีพฤติกรรมในการจัดการเรียนการสอนสำหรับเด็กอนุบาลได้อย่างเป็นที่น่าพอใจในระยะเวลาอันสั้นen_US
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to develop a training program in learning center for preschool teachers under the jurisdiction of the office of Phra Nakhon Si Ayutthaya Provincial Primary Education. Three stages of this study were as follows: 1) to design the training program in leading center for preschool teachers; 2) to experiment the program and 3) to improve and propose the final program. It was found that the training program was efficient enough for training preschool teachers. After training, knowledge in learning in learning center of preschool teachers was higher than before training. Information gathered from the second stage of the study was used to improve the training program for preschool teachers. Three relevant content areas were proved to be effective in training preschool teachers to have a satisfied teaching behavior in a short period of time.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.titleการพัฒนาโปรแกรมการฝึกอบรมเรื่องศูนย์การเรียนสำหรับครูอนุบาล สังกัดสำนักงานการประถมศึกษาจังหวัดพระนครศรีอยุธยาen_US
dc.title.alternativeThe development of training program in learning center for preschool teachers under the jurisdiction of The Office of Phra Nakhon Si Ayutthaya Provincial Primary Educationen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineประถมศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorUdomluck.K@Chula.ac.th-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ladda_on_front.pdf569.23 kBAdobe PDFView/Open
Ladda_on_ch1.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open
Ladda_on_ch2.pdf3.78 MBAdobe PDFView/Open
Ladda_on_ch3.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open
Ladda_on_ch4.pdf655.88 kBAdobe PDFView/Open
Ladda_on_ch5.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open
Ladda_on_back.pdf11.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.