Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/50228
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Paveena Chaovalitwongse | en_US |
dc.contributor.author | Ee Hoong Liew | en_US |
dc.contributor.other | Chulalongkorn University. Faculty of Engineering | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-12-01T08:03:09Z | |
dc.date.available | 2016-12-01T08:03:09Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/50228 | |
dc.description | Thesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2015 | en_US |
dc.description.abstract | The main purpose of this thesis is to design and develop an effective business transformation plan for a vehicle repair workshop that operates in a competitive situation. This research will conceptually provide insight and guidance on how to transform a traditional vehicle repairs business from a management standpoint, especially by re-engineering the existing business processes in order to improve customer satisfaction. In this thesis, the principles of transformation planning can be divided into five major steps, which are 1) Initiating a research project team, 2) Understanding the current state, 3) Visioning the future of the company, 4) Creation of new business processes, 5) Determine the impact upon business performance. Regarding the internal analysis, data from customer samples and interviews with the company’s executives and staffs, it reinforces the related members to understand the capabilities and deficiencies of the business. In order to perform environmental analysis, SWOT, Porter’s 5 forces, lean consumption map and PESTLE analysis will be utilised. Besides that, the current or As-Is process is analysed in order to identify the root cause of each problem in each sub-process. Those issues are categorised into four elements, such as People, Process, Policy, and System. Indeed, high-level recommendations of the new process will be the key priorities to solve each issue and the newly proposed of the process design will be called as To-Be process. Ultimately, determining the future impacts upon the business performance and validation of the conceptual transformation plan are the best possibilities to understand the future of the business performance. | en_US |
dc.description.abstractalternative | วัตถุประสงค์ในการทำงานวิจัยเล่มนี้ เพื่อที่จะออกแบบและพัฒนาแผนการเปลี่ยนแปลงของธุรกิจอู่ซ่อมรถยนต์ให้เป็นไปอย่างมีประสิทธิภาพในสภาวะการแข่งขันในปัจจุบัน งานวิจัยเล่มนี้จะเป็นคู่มือแนะนำและให้ข้อมูลเชิงลึกเกี่ยวกับวิธีการปรับเปลี่ยนธุรกิจอู่ซ่อมรถในมุมมองของการบริหารการจัดการ โดยการออกแบบกระบวนการทางธุรกิจใหม่เพื่อที่จะปรับปรุงในเรื่องของความพึงพอใจของลูกค้า ในงานวิจัยเล่มนี้ การวางแผนในการปรับเปลี่ยนธุรกิจสามารถแบ่งออกเป็น 5 ขั้นตอน 1)เริ่มก่อตั้งโครงการและทีมงาน 2) ทำความเข้าใจเกี่ยวกับสถานการณ์ปัจจุบันของธุรกิจ 3) วางวิสัยทัศน์ของธุรกิจในอนาคต 4) แนะนำกระบวนการใหม่ที่เหมาะสมกับธุรกิจนี้ 5) ตรวจสอบผลกระทบที่เกิดขึ้นจากกระบวนการการดำเนินงาน สำหรับการวิเคราะห์ปัจจัยภายใน ข้อมูลที่ได้ ได้จาก ตัวอย่างลูกค้ารวมกับการสัมภาษณ์ของผู้บริหารระดับสูงและพนักงาน ซึ่งช่วยในการตอกย้ำถึงความเข้าใจของสมาชิกที่เกี่ยวข้องในเรื่องของธุรกิจและข้อบกพร่องขององค์กร ในการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจนั้น เครื่องมือที่ใช้จะประกอบไปด้วย SWOT, Porter’s 5 forces, customer consumption and PESTEL นอกจากนี้ ในปัจจุบัน กระบวนการ As-is ได้นำมาใช้ในกระบวนการวิเคราะห์เพื่อที่จะระบุสาเหตุของปัญหาที่เกิดขึ้น ใน แต่ละกระบวนการที่ทำการวิเคราะห์รวมถึงกระบวนการย่อยในกระบวนการนั้นๆด้วย ส่วนปัญหาที่เกิดขึ้นจากการวิจัยสามารถแบ่งอกเป็น 4 ปัญหาหลัก คือ จากคน, กระบวนการ, นโยบาย, และระบบ อันที่จริงแล้ว คำแนะนี่ได้นำเสนอในงานวิจัยเกี่ยวกับการปรับเปลี่ยนธุรกิจใหม่ สามารถนำไปใช้เป็นกระบวนการหลักในการแก้ไขปัญหา ต่อมาเป็นการวางแผนให้เหมาะสมกับความรับผิดชอบในแต่ละฝ่าย สุดท้ายคือการกำหนดแนวคิดและวิเคราะห์ถึงผลกระทบที่เป็นไปได้ต่อธุรกิจ เพื่อที่จะสามารถวางแผนและตั้งรับกับสิ่งใหม่ที่จะเกิดขึ้นกับธุรกิจในอนาคต | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Chulalongkorn University | en_US |
dc.relation.uri | http://doi.org/10.14457/CU.the.2015.255 | - |
dc.rights | Chulalongkorn University | en_US |
dc.subject | Business planning | |
dc.subject | Automobile repair shops | |
dc.subject | การวางแผนธุรกิจ | |
dc.subject | อู่ซ่อมรถยนต์ | |
dc.title | Designing an Effective Business Transformation Plan for Vehicle Repair Workshop | en_US |
dc.title.alternative | การออกแบบแผนการปฏิรูปการทำธุรกิจอู่ซ่อมรถยนต์ | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | Master of Engineering | en_US |
dc.degree.level | Master's Degree | en_US |
dc.degree.discipline | Engineering Management | en_US |
dc.degree.grantor | Chulalongkorn University | en_US |
dc.email.advisor | Paveena.C@Chula.ac.th,paveena.c@chula.ac.th | en_US |
dc.identifier.DOI | 10.14457/CU.the.2015.255 | - |
Appears in Collections: | Eng - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5571242021.pdf | 8.55 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.