Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/50228
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPaveena Chaovalitwongseen_US
dc.contributor.authorEe Hoong Liewen_US
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Engineeringen_US
dc.date.accessioned2016-12-01T08:03:09Z
dc.date.available2016-12-01T08:03:09Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/50228
dc.descriptionThesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2015en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this thesis is to design and develop an effective business transformation plan for a vehicle repair workshop that operates in a competitive situation. This research will conceptually provide insight and guidance on how to transform a traditional vehicle repairs business from a management standpoint, especially by re-engineering the existing business processes in order to improve customer satisfaction. In this thesis, the principles of transformation planning can be divided into five major steps, which are 1) Initiating a research project team, 2) Understanding the current state, 3) Visioning the future of the company, 4) Creation of new business processes, 5) Determine the impact upon business performance. Regarding the internal analysis, data from customer samples and interviews with the company’s executives and staffs, it reinforces the related members to understand the capabilities and deficiencies of the business. In order to perform environmental analysis, SWOT, Porter’s 5 forces, lean consumption map and PESTLE analysis will be utilised. Besides that, the current or As-Is process is analysed in order to identify the root cause of each problem in each sub-process. Those issues are categorised into four elements, such as People, Process, Policy, and System. Indeed, high-level recommendations of the new process will be the key priorities to solve each issue and the newly proposed of the process design will be called as To-Be process. Ultimately, determining the future impacts upon the business performance and validation of the conceptual transformation plan are the best possibilities to understand the future of the business performance.en_US
dc.description.abstractalternativeวัตถุประสงค์ในการทำงานวิจัยเล่มนี้ เพื่อที่จะออกแบบและพัฒนาแผนการเปลี่ยนแปลงของธุรกิจอู่ซ่อมรถยนต์ให้เป็นไปอย่างมีประสิทธิภาพในสภาวะการแข่งขันในปัจจุบัน งานวิจัยเล่มนี้จะเป็นคู่มือแนะนำและให้ข้อมูลเชิงลึกเกี่ยวกับวิธีการปรับเปลี่ยนธุรกิจอู่ซ่อมรถในมุมมองของการบริหารการจัดการ โดยการออกแบบกระบวนการทางธุรกิจใหม่เพื่อที่จะปรับปรุงในเรื่องของความพึงพอใจของลูกค้า ในงานวิจัยเล่มนี้ การวางแผนในการปรับเปลี่ยนธุรกิจสามารถแบ่งออกเป็น 5 ขั้นตอน 1)เริ่มก่อตั้งโครงการและทีมงาน 2) ทำความเข้าใจเกี่ยวกับสถานการณ์ปัจจุบันของธุรกิจ 3) วางวิสัยทัศน์ของธุรกิจในอนาคต 4) แนะนำกระบวนการใหม่ที่เหมาะสมกับธุรกิจนี้ 5) ตรวจสอบผลกระทบที่เกิดขึ้นจากกระบวนการการดำเนินงาน สำหรับการวิเคราะห์ปัจจัยภายใน ข้อมูลที่ได้ ได้จาก ตัวอย่างลูกค้ารวมกับการสัมภาษณ์ของผู้บริหารระดับสูงและพนักงาน ซึ่งช่วยในการตอกย้ำถึงความเข้าใจของสมาชิกที่เกี่ยวข้องในเรื่องของธุรกิจและข้อบกพร่องขององค์กร ในการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจนั้น เครื่องมือที่ใช้จะประกอบไปด้วย SWOT, Porter’s 5 forces, customer consumption and PESTEL นอกจากนี้ ในปัจจุบัน กระบวนการ As-is ได้นำมาใช้ในกระบวนการวิเคราะห์เพื่อที่จะระบุสาเหตุของปัญหาที่เกิดขึ้น ใน แต่ละกระบวนการที่ทำการวิเคราะห์รวมถึงกระบวนการย่อยในกระบวนการนั้นๆด้วย ส่วนปัญหาที่เกิดขึ้นจากการวิจัยสามารถแบ่งอกเป็น 4 ปัญหาหลัก คือ จากคน, กระบวนการ, นโยบาย, และระบบ อันที่จริงแล้ว คำแนะนี่ได้นำเสนอในงานวิจัยเกี่ยวกับการปรับเปลี่ยนธุรกิจใหม่ สามารถนำไปใช้เป็นกระบวนการหลักในการแก้ไขปัญหา ต่อมาเป็นการวางแผนให้เหมาะสมกับความรับผิดชอบในแต่ละฝ่าย สุดท้ายคือการกำหนดแนวคิดและวิเคราะห์ถึงผลกระทบที่เป็นไปได้ต่อธุรกิจ เพื่อที่จะสามารถวางแผนและตั้งรับกับสิ่งใหม่ที่จะเกิดขึ้นกับธุรกิจในอนาคตen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2015.255-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectBusiness planning
dc.subjectAutomobile repair shops
dc.subjectการวางแผนธุรกิจ
dc.subjectอู่ซ่อมรถยนต์
dc.titleDesigning an Effective Business Transformation Plan for Vehicle Repair Workshopen_US
dc.title.alternativeการออกแบบแผนการปฏิรูปการทำธุรกิจอู่ซ่อมรถยนต์en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Engineeringen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineEngineering Managementen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorPaveena.C@Chula.ac.th,paveena.c@chula.ac.then_US
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2015.255-
Appears in Collections:Eng - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5571242021.pdf8.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.