Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/53374
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorChansongklod Gajaseni-
dc.contributor.authorSasimala Chantamala-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Education-
dc.date.accessioned2017-09-28T09:18:07Z-
dc.date.available2017-09-28T09:18:07Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/53374-
dc.descriptionThesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2008en_US
dc.description.abstractTo examine effects of cultural experiential instruction on English oral communication ability of lower secondary school students. The subjects were 45 lower secondary students (grade 8) who studied at Saipanya school. The duration of the experiment lasted for 10 weeks. The paired samples t-test was used to investigate the differences between students' mean scores from the pre and post English oral communication test. The results of the analyses revealed that the posttest mean scores from English oral communication test of lower secondary school students were higher than the pretest mean scores at the significance level of 0.05. and the effect size was at 0.80 which indicated a large effect. Consequently, lower secondary school students improved their English oral communication after receiving cultural experiential instruction.en_US
dc.description.abstractalternativeศึกษาผลของการสอนวัฒนธรรมเชิงประสบการณ์ที่มีต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนสายปัญญา ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2550 จำนวน 45 คน การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 10 สัปดาห์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารก่อนและหลังการทดลอง คือ Paired samples t-test ผลการวิจัยพบว่า คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร หลังการทดลองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น แตกต่างกันสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และมีค่าอิทธิพลเฉลี่ย 0.80 ซึ่งหมายถึงมีค่าอิทธิพลมาก กล่าวคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นพัฒนาความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร หลังจากเรียนการสอนวัฒนธรรมเชิงประสบการณ์en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2008.1759-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectCulture -- Study and teachingen_US
dc.subjectExperiential learningen_US
dc.subjectEnglish language -- Study and teaching (Secondary)en_US
dc.subjectEnglish language -- Ability testingen_US
dc.subjectCommunicative competenceen_US
dc.subjectวัฒนธรรม -- การศึกษาและการสอนen_US
dc.subjectการเรียนรู้แบบประสบการณ์en_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)en_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การทดสอบความสามารถen_US
dc.subjectความสามารถในการสื่อสารen_US
dc.titleEffects of cultural experiential instruction on English oral communication ability of lower secondary school studentsen_US
dc.title.alternativeผลของการสอนวัฒนธรรมเชิงประสบการณ์ที่มีต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้นen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Educationen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineCurriculum and Instructionen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorChansongklod.G@chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2008.1759-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sasimala_ch_front.pdf1.54 MBAdobe PDFView/Open
sasimala_ch_ch1.pdf816.35 kBAdobe PDFView/Open
sasimala_ch_ch2.pdf4.13 MBAdobe PDFView/Open
sasimala_ch_ch3.pdf3.79 MBAdobe PDFView/Open
sasimala_ch_ch4.pdf1.94 MBAdobe PDFView/Open
sasimala_ch_ch5.pdf2.66 MBAdobe PDFView/Open
sasimala_ch_back.pdf6.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.