Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55047
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOran Kittithreerapronchai-
dc.contributor.authorChatchawan Chuleekeit-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Engineering-
dc.date.accessioned2017-10-30T04:24:01Z-
dc.date.available2017-10-30T04:24:01Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55047-
dc.descriptionThesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2016-
dc.description.abstractBecause of the natural of retail business, logistics and distribution network have become the essential part of business and the core competition of a company. Many modern trade retailers have adopted a cross-docking, a freight consolidation technique pioneered by Wal-Mart, as the best practice for distributing domestic products. Although cross-docking bypasses storage, it requires coordination between incoming and outgoing shipments as well as manual labour to assort small pieces of products into different destination, similar to a flow though activity in the case study distribution centre. As a subsidiary of a large home furnishing and construction material retailer, the distribution centre consolidates incoming shipments from many manufactures and distributes combined shipments to stores on daily basis. As the most labour intensive operation, flow-though activity experienced traffic congestion and low efficiency measured by line per man-hour as workers must unpack, distribute, and sort products into each assigned pigeon hole representing a different store. The analysis of data and work study of operations suggest that the improvement should focus on small- and medium-size products as they account for majority of products. To reduce the congestion, several layouts of assigned stores and direction of traffic flow are proposed and evaluated using a discrete-time events simulation. The evaluation and analysis of interaction reveal that allowing workers to walk back-and-forth could significantly improve productivity and assigning a large-transition store to the rim of distributed aisles could reduce traffic congestion. The suggested layout and traffic direction could improve line per man hour from 28.46 to 33.89.-
dc.description.abstractalternativeCrossdocking เป็นหนึ่งในกระบวนการทำงานของศูนย์กระจายสินค้าที่ถูกใช้กันอย่างแพร่หลายในปัจจุบัน เนื่องด้วยความสามารถในการตอบสนอง และลดต้นทุนในที่เกิดจากการดำเนินงานขอศูนย์กระจายสินค้า เพื่อจัดส่ง และบริหารสินค้า ให้ลูกค้าได้อย่างมีประสิทธิภาพ แต่ถึงกระนั้น กระบวนการทำงานของ crossdocking เป็นหนึ่งในกระบวนการที่ใช้แรงงานคนมากที่สุด โดยกระบวนการได้ถูกแบ่งออกดังนี้ จัดหาสินค้า แบ่งและกระจายสินค้า และเตรียมสินค้าเพื่อส่งไปยังลูกค้าที่กำหนด ในกระบวนการทั้งหมดนี้นั้น ส่วนที่มีการใช้แรงงานคนหนาแน่น จะอยู่ที่ส่วนกระจายสินค้า วิทยานิพนธ์เล่มนี้ได้มีการออกแบบรูปแบบและการเดินของส่วนกระจายสินค้าในกระบวนการ crossdock ของบริษัทค้าปลีก ประเภท วัสดุก่อสร้าง และุปกรณ์ตกแต่งบ้าน โดยได้นำรูปแบบต่างๆมาทดสอบด้วยการโปรแกรมจำลองคอมพิวเตอร์ จากการศึกษานั้น และได้วัดผลด้วย line per man-hour ปัจจัยในการจำลองได้ศึกษา ระยะทางการเดิน การติดขัดด้วยจำนวนคนในช่อง aisle และเวลาในการกระจายสินค้า ผลการจำลอง ด้วยคอมพิวเตอร์แสดงให้เห็นว่า รูปแบบA1W2เป้นรูปแบบที่ทำให้เกิดประสิทธิภาพมากที่สุด ด้วยผล 33.89 line per man-hour(เพิ่มขึ้นจากเดิม 23 เปอร์เซน) โดยการวิธีการเดินมีส่วนอย่างมากแก่การปรับปรุงประสิทธิภาพในการกระจายสินค้า รูปแบบการเดินยังไม่มีผลชัดเจน เมื่อเทียบกับการเดินของพนักงาน-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2016.1525-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.titleIMPROVING LABOUR EFFICIENCY IN THE CROSS DOCK ACTIVITY OF A HOME IMPROVEMENT DISTRIBUTION CENTRE-
dc.title.alternativeปรับปรุงประสิทธิภาพแรงงาน ในกิจกรรม โฟลว์ทรู ของศูนย์กระจายสินค้า อุปกรณ์ตกแต่งบ้าน-
dc.typeThesis-
dc.degree.nameMaster of Engineering-
dc.degree.levelMaster's Degree-
dc.degree.disciplineEngineering Management-
dc.degree.grantorChulalongkorn University-
dc.email.advisorOran.K@chula.ac.th,oran.k@chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.THE.2016.1525-
Appears in Collections:Eng - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5771206721.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.