Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55822
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSumalee Chinokul-
dc.contributor.authorDuangkamol Phochanapan-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Education-
dc.date.accessioned2017-11-07T09:17:38Z-
dc.date.available2017-11-07T09:17:38Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55822-
dc.descriptionThesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2007en_US
dc.description.abstractThe objectives of this study were to study the effects of how the self-monitoring writing strategies instruction would help students improve their English writing ability and how the self-monitoring writing strategies instruction affect students’ use of self-monitoring writing strategies. The subjects were 31 third-year pre-cadets who studied at the Armed Forces Academies Preparatory School in the first semester, academic year 2007. In this study, the researcher constructed the teaching procedures of self-monitoring writing strategies to teach paragraph writing. The instruments used in this research were topics of writing paragraphs, writing journals, and interviews. The data were analyzed using arithmetic mean, t-test, frequency, percentage, and content analysis. The results of the analyses revealed that (1) students who learned self-monitoring writing strategies gained significantly higher average scores on the post English writing test than the pre English writing test at the significance level of 0.05 and the mean of the effect size was at 0.80 which referred to large effect ; (2) students were aware of the importance of correcting content and form by following the checklist, the guideline for checking content and organization, and the guidelines for verifying the forms. There was evidence that students could monitor themselves in revising their English paragraph.en_US
dc.description.abstractalternativeการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการสอนกลวิธีการกำกับตนเองที่มีต่อความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษช่วยในการปรับปรุงความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษของผู้เรียน และศึกษาผลของการสอนกลวิธีการกำกับตนเองที่มีต่อการใช้กลวิธีการกำกับตนเองของผู้เรียน กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนเตรียมทหารชั้นปีที่ 3 จำนวน 31 คน ที่ศึกษาอยู่ที่โรงเรียนเตรียมทหาร ในภาคการศึกษาที่ 1 ปีการศึกษา 2550 ทั้งนี้ผู้วิจัยได้สร้างกระบวนการสอนการเขียนด้วยกลวิธีการกำกับตนเองเพื่อใช้ในการสอนเขียนอนุเฉทภาษาอังกฤษ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่หัวข้องานเขียนอนุเฉทภาษาอังกฤษ, การเขียนบันทึก, และการสัมภาษณ์นักเรียน ผู้วิจัยวิเคราะห์ข้อมูลโดยหาค่ามัชฌิมเลขคณิต, การทดสอบค่าที (t-test), ความถี่, เปอร์เซ็นต์, และการวิเคราะห์เชิงเนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า (1) นักเรียนที่เรียนการเขียนด้วยกลวิธีการกำกับตนเองได้คะแนนการเขียนภาษาอังกฤษหลังการทดลองสูงกว่าคะแนนก่อนการทดลอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และมีค่าอิทธิพลเฉลี่ย 0.80 ซึ่งหมายถึงมีค่าอิทธิพลมาก (2) นักเรียนตระหนักถึงความสำคัญของการแก้ไขงานเขียนทั้งในส่วนของโครงสร้างเนื้อหาและไวยากรณ์โดยใช้ตารางตรวจสอบ (checklist), แนวทางการตรวจสอบโครงสร้างเนื้อหา (the guideline for checking content and organization), แนวทางการตรวจสอบโครงสร้างไวยากรณ์ (the guidelines for verifying the form) และมีหลักฐานสนับสนุนว่าผู้เรียนสามารถนำวิธีการเรียนด้วยตนเองมาใช้ในการแก้ไขงานเขียนอนุเฉทภาษาอังกฤษen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2007.2015-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectEnglish language -- Study and teachingen_US
dc.subjectEnglish language -- Writingen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอนen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การเขียนen_US
dc.titleEffects of self-monitoring writing strategies instruction on English writing ability of pre-cadetsen_US
dc.title.alternativeผลของการสอนการเขียนภาษาอังกฤษด้วยกลวิธีการกำกับตนเองที่มีต่อความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนเตรียมทหารen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Educationen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineTeaching English as a Foreign Languageen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorSumalee.C@Chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2007.2015-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
duangkamol_ph_front.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
duangkamol_ph_ch1.pdf884.4 kBAdobe PDFView/Open
duangkamol_ph_ch2.pdf4.51 MBAdobe PDFView/Open
duangkamol_ph_ch3.pdf2.22 MBAdobe PDFView/Open
duangkamol_ph_ch4.pdf3.1 MBAdobe PDFView/Open
duangkamol_ph_ch5.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open
duangkamol_ph_back.pdf6.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.