Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56056
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรสุดา บุญยไวโรจน์-
dc.contributor.authorวราภรณ์ ภูละคร-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2017-11-22T01:14:40Z-
dc.date.available2017-11-22T01:14:40Z-
dc.date.issued2533-
dc.identifier.isbn9745775096-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56056-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2533en_US
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาการพัฒนากิจกรรมส่งเสริมทักษะกระบวนการทางวิทยาศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ตัวอย่างประชากรที่ใช้ในการวิจัยเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ปีการศึกษา 2532 ของโรงเรียนในสังกัดสำนักงานการประถมศึกษาจังหวัดนครราชสีมา จำนวน 50 คน เป็นกลุ่มทดลอง 25 คน กลุ่มควบคุม 25 คน การแบ่งกลุ่มดังกล่าวใช้วิธีการจับคู่คะแนน ผลการวิจัยพบว่า ผลสัมฤทธิ์ด้านทักษะกระบวนการทางวิทยาศาสตร์หลังการทดลองของกลุ่มทดลองสูงกว่ากลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และความคงทนด้านทักษะกระบวนการทางวิทยาศาสตร์ของกลุ่มทดลองสูงกว่ากลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01en_US
dc.description.abstractalternativeThe objective of the research was to study the development of supplementary activities promoting scientific process skills for prathom suksa five students. The fifty of the research population was randomly selected from prathom suksa five students of the school under the auspices of the Office of Nakon Ractchasima Provincial Primary Education of the academic year 1989. Twenty-five students were selected as an experimental group and another twenty-five students as a controlled group and they were matched by pair. The findings were as follow : the post-test mean score in science process skills of the experimental group was higher than that of the controlled group at the .01 Level of significance. The retention of science process skills of the experimental group was higher than of the controlled group at the .01 Level of significance.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectกิจกรรมการเรียนการสอนen_US
dc.subjectวิทยาศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)en_US
dc.subjectวิทยาศาสตร์ -- วิธีวิทยา -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)en_US
dc.subjectActivity programs in educationen_US
dc.subjectScience -- Study and teaching (Elementary)en_US
dc.subjectScience -- Methodology -- Study and teaching (Elementary)en_US
dc.titleการพัฒนากิจกรรมส่งเสริมทักษะกระบวนการทางวิทยาศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5en_US
dc.title.alternativeDevelopment of supplementary activities promoting scientific process skills for prathom suksa five studentsen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineประถมศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorVorasuda.B@chula.ac.th-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Waraporn_pul_front.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open
Waraporn_pul_ch1.pdf2 MBAdobe PDFView/Open
Waraporn_pul_ch2.pdf5.46 MBAdobe PDFView/Open
Waraporn_pul_ch3.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open
Waraporn_pul_ch4.pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open
Waraporn_pul_ch5.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open
Waraporn_pul_back.pdf28.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.