Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56552
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPrannapha Modehiran-
dc.contributor.authorKrittarat Krittawattanawong-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Education-
dc.date.accessioned2017-12-18T03:24:14Z-
dc.date.available2017-12-18T03:24:14Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56552-
dc.descriptionThesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2008en_US
dc.description.abstractThe objectives of this study were to: 1) investigate the effects of task-based writing instruction on students’ writing ability; and 2) explore students’ opinions towards task-based writing instruction. The samples were 35 Grade 10 students at Chulalongkorn University Demonstration Secondary School. They were enrolled in English Writing Through Tasks course in the first semester, academic year 2008. The data were collected quantitatively and qualitatively. A within-group paired-sample t-test was used to investigate the differences between the mean scores from the pre and post English writing test. The qualitative data were analyzed using content analysis and shown in frequency and percentage. The findings of the study revealed that (1) there was a significant difference in students’ mean scores on English writing abilities before and after the students’ participation in task-based writing instruction at the significant level of .05; (2) students reflected towards the benefits and difficulties in the learning logs. They reported that task-based writing instruction enhanced their confidence in writing, developed their writing skills, and promoted their knowledge of vocabulary and grammar. In terms of the limitations, students said that they had problems with language use, vocabulary, and time allocation.en_US
dc.description.abstractalternativeการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลของการสอนการเขียนแบบเน้นงานปฏิบัติที่มีต่อความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลาย 2) ศึกษาความคิดเห็นต่อการสอนการเขียนแบบเน้นงานปฏิบัติ กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ฝ่ายมัธยม จำนวน 35 คน ที่ลงทะเบียนเรียนวิชาการเขียนภาษาอังกฤษผ่านงานปฏิบัติเป็นวิชาเลือกเสรี ภาคเรียนที่หนึ่ง ปีการศึกษา 2551 การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 16 สัปดาห์ การเก็บข้อมูลใช้การรวบรวมเชิงคุณภาพและเชิงปริมาณ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษก่อนและหลังการทดลองคือ สถิติทดสอบค่าที สำหรับข้อมูลเชิงคุณภาพใช้การวิเคราะห์เนื้อหาและนำเสนอในรูปแบบของความถี่และร้อยละ ผลการวิจัยพบว่า (1) คะแนนเฉลี่ยการเขียนภาษาอังกฤษก่อนและหลังการทดลองของกลุ่มตัวอย่างมีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (2) ผู้เรียนมีความคิดเห็นเกี่ยวกับประโยชน์ที่ได้รับและอุปสรรคในการเรียนโดยใช้การสอนการเขียนแบบเน้นงานปฏิบัติ ดังนี้ ประโยชน์ที่ได้รับคือ ผู้เรียนมีความมั่นใจในการเขียนมากขึ้น พัฒนาทักษะการเขียนภาษาอังกฤษและได้เรียนรู้คำศัพท์และไวยากรณ์มากขึ้น อย่างไรก็ดี ผู้เรียนบางคนมีความเห็นว่ายังประสบปัญหาในการเรียนอยู่บ้าง กล่าวคือ มีข้อจำกัดในการใช้ภาษาและคำศัพท์ รวมถึงเวลาในการเขียนไม่เพียงพอen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2008.1628-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectEnglish language -- Study and teaching (Secondary)en_US
dc.subjectEnglish language -- Writing -- Study and teaching (Secondary)en_US
dc.subjectComposition (Language arts)en_US
dc.subjectEnglish language -- Usage -- Ability testingen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)en_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การเขียน -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)en_US
dc.subjectการเขียนของนักเรียนen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การใช้ภาษา -- การทดสอบความสามารถen_US
dc.titleEffects of task-based writing instruction on english writing ability of upper secondary school studentsen_US
dc.title.alternativeผลของการสอนการเขียนแบบเน้นงานปฏิบัติที่มีต่อความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลายen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Educationen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineTeaching English as a Foreign Languageen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorprannapha.m@chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2008.1628-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krittarat Krittawattanawong.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.