Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/60852
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJeerapat Ngaoprasertwong-
dc.contributor.authorPuncharas Nanthiyanuragsa-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Engineering-
dc.date.accessioned2018-12-03T03:00:11Z-
dc.date.available2018-12-03T03:00:11Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/60852-
dc.descriptionThesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2015-
dc.description.abstractSupplier selection is a complex problem and a strategic activity of a purchasing department in a supply chain. Suppliers are not selected based only on price but also selected based on multi-criteria both qualitative and quantitative criterions. A trade-off between these tangible and intangible factors finally provides the best supplier who offers the best deal among others. The study incorporates AHP in selecting the best supplier. This approach provides an explicit way of criteria evaluation to select the right supplier, depending on its importance. For this study, an AHP supplier selection model is formulated and applied to the real case study for frozen chicken-food manufacturing company in Thailand. Using the AHP-based multi-criteria decision model via scoring suppliers performance reduces time and effort in supplier selection as well as improves decision making process of solving the supplier selection problem. -
dc.description.abstractalternativeการคัดเลือกเลือกผู้จัดจำหน่ายเป็นปัญหาที่ซับซ้อนและเป็นกิจกรรมเชิงกลยุทธ์ของแผนกจัดซื้อในห่วงโซ่อุปทาน การคัดเลือกผู้จัดจำหน่ายไม่ได้ให้ความสำคัญแต่เพียงเฉพาะเกณฑ์ในด้านราคาของวัตถุดิบเพียงด้านเดียว แต่ยังขึ้นอยู่กับอีกหลายๆเกณฑ์ ทั้งเกณฑ์ในเชิงปริมาณและเชิงคุณภาพ การแลกเปลี่ยนระหว่างเกณฑ์เชิงคุณภาพและเกณฑ์เชิงปริมาณเหล่านี้ จะทำให้สามารถเลือกผู้จัดจำหน่ายที่ดีที่สุดจากผู้จัดจำหน่ายรายอื่นๆ ซึ่งตรงกับความต้องการของบริษัทมากที่สุด วิทยานิพนธ์นี้ประกอบด้วยการใช้การตัดสินใจด้วยวิธีการวิเคราะห์เชิงลำดับชั้น วิธีการนี้เป็นมีวิธีที่ให้ความสำคัญกับการใช้เกณฑ์การประเมิน เพื่อคัดเลือกผู้จัดจำหน่ายที่เหมาะสม โดยขึ้นอยู่กับน้ำหนักของแต่ละเกณฑ์ วิทยานิพนธ์นี้ใช้แบบจำลองการคัดเลือกผู้จัดจำหน่ายด้วยการใช้การตัดสินใจวิธีการวิเคราะห์เชิงลําดับชั้นและนำไปใช้กรณีศึกษาจริงสำหรับบริษัทผู้ผลิตไก่สดแช่แข็งอาหารในประเทศไทย โดยใช้รูปแบบการตัดสินใจหลายเกณฑ์ และการประเมินให้คะแนนผู้จัดจำหน่าย ซึ่งสามารถลดเวลาและความพยายามในการคัดเลือกผู้จัดจำหน่าย รวมทั้งสามารถปรับปรุงกระบวนการตัดสินใจในการแก้ปัญหาการคัดเลือกผู้จัดจำหน่ายอีกด้วย-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2015.212-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.subjectDistributors (Commerce) -- Selection and appointment-
dc.subjectผู้จัดจำหน่าย -- การคัดเลือกและสรรหา-
dc.titleImproving supplier selection and evaluation process in processed chicken food factory-
dc.title.alternativeการปรับปรุงการกระบวนการเลือกและประเมินผู้จัดจำหน่ายในโรงงานอาหารแปรรูปจากเนื้อไก่-
dc.typeThesis-
dc.degree.nameMaster of Engineering-
dc.degree.levelMaster's Degree-
dc.degree.disciplineEngineering Management-
dc.degree.grantorChulalongkorn University-
dc.subject.keywordANALYTIC HIERARCHY PROCESS (AHP)-
dc.subject.keywordSUPPLIER SELECTION-
dc.subject.keywordEngineering-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2015.212-
Appears in Collections:Eng - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5771212421.pdf2.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.