Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/65077
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Parames Chutima | - |
dc.contributor.advisor | Chuvej Chansa-ngavej | - |
dc.contributor.author | Jiradej Ekthumrong | - |
dc.contributor.other | Chulalongkorn University. Faculty of Engineering | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-05T09:18:35Z | - |
dc.date.available | 2020-04-05T09:18:35Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/65077 | - |
dc.description | Thesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2019 | - |
dc.description.abstract | The objective of this research is to develop rice into rice milk soap using Quality Function Deployment (QFD) in order to add value to the product. The current rice production process can produce some broken rice, which is of low value. In order to increase value, the study is conducted to develop it into rice milk soap product. Quality Function Deployment is used to analyze and develop the product that best answer customer needs. There are data collection on customers through surveys to gain insights used for product development and rough product to market business plan. The result of this research shows the benefits of using broken rice to produce rice milk soap in term of financial benefits. It also shows rough business plan on how the product can be sold in the market including, business strategy and marketing and sales plan. | - |
dc.description.abstractalternative | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ในการพัฒนาข้าวให้กลายเป็นสบู่นมข้าวโดยใช้ Quality Function Deployment (QFD) เพื่อเพิ่มมูลค่าให้สินค้า กระบวนการผลิตข้าวในปัจจุบันจะผลิตข้าวที่แตกหักออกมาด้วยซึ่งเป็นข้าวที่มีมูลค่าต่ำ เพื่อเพิ่มมูลค่าจึงได้มีการศึกษาเพื่อพัฒนาข้าวที่แตกหักให้กลายเป็นสบู่นมข้าว การศึกษานี้ได้มีการรวบรวมข้อมูลลูกค้าผ่านแบบสำรวจเพื่อใช้ในการพัฒนาสินค้าและทำแผนการตลาด ผลของงานวิจัยนี้จะช่วยวิเคราะห์ผลประโยชน์ในการพัฒนาสบู่นมข้าว นอกจากนี้ยังจะแสดงแผนธุรกิจคร่าวๆ ในการนำผลิตภัณฑ์สู่ตลาด | - |
dc.language.iso | en | - |
dc.publisher | Chulalongkorn University | - |
dc.relation.uri | http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.197 | - |
dc.rights | Chulalongkorn University | - |
dc.subject.classification | Business | - |
dc.title | Product development of rice milk soap | - |
dc.title.alternative | การพัฒนาผลิตภัณฑ์สบู่นมข้าว | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.degree.name | Master of Engineering | - |
dc.degree.level | Master's Degree | - |
dc.degree.discipline | Engineering Management | - |
dc.degree.grantor | Chulalongkorn University | - |
dc.email.advisor | Parames.C@Chula.ac.th | - |
dc.email.advisor | Chuvej@Gmail.com | - |
dc.identifier.DOI | 10.58837/CHULA.THE.2019.197 | - |
Appears in Collections: | Eng - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5971225821.pdf | 3.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.