Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/65087
Title: | A study of factors affecting to long-term relationship of outsourcing |
Other Titles: | การศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อความสัมพันธ์ในระยะยาวของการว่าจ้างภายนอก |
Authors: | Thitiporn Katato |
Advisors: | Natt Leelawat |
Other author: | Chulalongkorn University. Faculty of Engineering |
Advisor's Email: | Natt.L@Chula.ac.th |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Chulalongkorn University |
Abstract: | "Outsourcing" is very important for the organization's strategy to seek to reduce costs and specialize in a limited number of core areas. Thailand is known worldwide as a key outsourcing service provider. To know the factors affecting long-term relationship outsourcing are essential for the business continuities of Business Process Outsourcing (BPO) providers in Thailand. Based on the literature review, this research proposes a model that cooperation, control, and improvement will affect performance and then further affects outsourcing long-term relationship. Using a data set collected from 322 questionnaire surveys through e-mails, and 200 sent to personal to test proposed hypotheses from June 1, 2019, to August 31, 2019. As a result, 219 respondents were used for data analysis (41.95 percent). To confirm hypotheses, this study uses Partial Least Squares (PLS) – a variance-based Structural Equation Modeling (SEM) approach. The results showed that, cooperation has a positive effect on the control. Moreover, cooperation and improvement have positive effects on the performance and performance has a positive effect on outsourcing long-term relationships. This study provides some suggestions to outsourcing suppliers in Thailand to maintain and to extend their outsourcing relationships with their current customers. |
Other Abstract: | "การว่าจ้างภายนอก" เป็นสิ่งสำคัญมากสำหรับกลยุทธ์ขององค์กรในการลดต้นทุนและทำให้องค์กรสามารถเพิ่มความเชี่ยวชาญในพื้นที่หลักที่มีอยู่อย่างจำกัด ประเทศไทยเป็นที่รู้จักทั่วโลกในฐานะผู้ให้บริการ การว่าจ้างภายนอกที่สำคัญ การทราบปัจจัยที่มีผลต่อความสัมพันธ์ในระยะยาวของการว่าจ้างภายนอกนั้นเป็นสิ่งจำเป็นสำหรับการดำเนินธุรกิจอย่างต่อเนื่องของผู้ให้บริการกระบวนการทางธุรกิจในประเทศไทย จากการทบทวนวรรณกรรม งานวิจัยนี้เสนอรูปแบบที่ความร่วมมือการควบคุมและการปรับปรุงที่จะส่งผลต่อประสิทธิภาพการทำงานและจากนั้นจะส่งผลต่อความสัมพันธ์ระยะยาวในการว่าจ้างภายนอก การใช้ข้อมูลที่รวบรวมจากแบบสอบถาม 322 ชุดได้ถูกส่งทางอีเมล และ 200 ชุดถูกส่งไปยังเจ้าหน้าที่ส่วนบุคคลเพื่อทดสอบสมมติฐาน ตั้งแต่วันที่ 1 มิถุนายน 2562 ถึงวันที่ 31 สิงหาคม 2562 ผลการสำรวจ พบว่ามีผู้ตอบแบบสอบถามจำนวน 219 คน (คิดเป็นร้อยละ 41.95) เพื่อทดสอบสมมติฐาน งานวิจัยนี้ใช้วิธีกำลังสองน้อยที่สุดบางส่วน (Partial Least quares: PLS) - วิธีการสร้างแบบจำลองโครงสร้างสมการความแปรปรวน (Structural Equation Modeling: SEM) ผลการศึกษาพบว่า ความร่วมมือมีผลในเชิงบวกต่อการควบคุม นอกจากนั้นความร่วมมือและการปรับปรุงมีผลในเชิงบวกต่อประสิทธิภาพ และประสิทธิภาพยังมีผลเชิงบวกต่อความสัมพันธ์ระยะยาวในการว่าจ้างภายนอก การศึกษาครั้งนี้สามารถให้คำแนะนำบางอย่างกับผู้ให้บริการการว่าจ้างในประเทศไทยเพื่อรักษาหรือขยายความสัมพันธ์กับผู้ให้บริการหรือลูกค้าปัจจุบันของพวกเขา |
Description: | Thesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2019 |
Degree Name: | Master of Engineering |
Degree Level: | Master's Degree |
Degree Discipline: | Industrial Engineering |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/65087 |
URI: | http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.296 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.58837/CHULA.THE.2019.296 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Eng - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6070171821.pdf | 1.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.