Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/65087
Title: A study of factors affecting to long-term relationship of outsourcing
Other Titles: การศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อความสัมพันธ์ในระยะยาวของการว่าจ้างภายนอก
Authors: Thitiporn Katato
Advisors: Natt Leelawat
Other author: Chulalongkorn University. Faculty of Engineering
Advisor's Email: Natt.L@Chula.ac.th
Issue Date: 2019
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: "Outsourcing" is very important for the organization's strategy to seek to reduce costs and specialize in a limited number of core areas. Thailand is known worldwide as a key outsourcing service provider. To know the factors affecting long-term relationship outsourcing are essential for the business continuities of Business Process Outsourcing (BPO) providers in Thailand. Based on the literature review, this research proposes a model that cooperation, control, and improvement will affect performance and then further affects outsourcing long-term relationship. Using a data set collected from 322 questionnaire surveys through e-mails, and 200 sent to personal to test proposed hypotheses from June 1, 2019, to August 31, 2019.  As a result, 219 respondents were used for data analysis (41.95 percent). To confirm hypotheses, this study uses Partial Least Squares (PLS) – a variance-based Structural Equation Modeling (SEM) approach. The results showed that, cooperation has a positive effect on the control. Moreover, cooperation and improvement have positive effects on the performance and performance has a positive effect on outsourcing long-term relationships. This study provides some suggestions to outsourcing suppliers in Thailand to maintain and to extend their outsourcing relationships with their current customers.
Other Abstract: "การว่าจ้างภายนอก" เป็นสิ่งสำคัญมากสำหรับกลยุทธ์ขององค์กรในการลดต้นทุนและทำให้องค์กรสามารถเพิ่มความเชี่ยวชาญในพื้นที่หลักที่มีอยู่อย่างจำกัด ประเทศไทยเป็นที่รู้จักทั่วโลกในฐานะผู้ให้บริการ การว่าจ้างภายนอกที่สำคัญ การทราบปัจจัยที่มีผลต่อความสัมพันธ์ในระยะยาวของการว่าจ้างภายนอกนั้นเป็นสิ่งจำเป็นสำหรับการดำเนินธุรกิจอย่างต่อเนื่องของผู้ให้บริการกระบวนการทางธุรกิจในประเทศไทย จากการทบทวนวรรณกรรม งานวิจัยนี้เสนอรูปแบบที่ความร่วมมือการควบคุมและการปรับปรุงที่จะส่งผลต่อประสิทธิภาพการทำงานและจากนั้นจะส่งผลต่อความสัมพันธ์ระยะยาวในการว่าจ้างภายนอก การใช้ข้อมูลที่รวบรวมจากแบบสอบถาม 322 ชุดได้ถูกส่งทางอีเมล และ 200 ชุดถูกส่งไปยังเจ้าหน้าที่ส่วนบุคคลเพื่อทดสอบสมมติฐาน ตั้งแต่วันที่ 1 มิถุนายน 2562 ถึงวันที่ 31 สิงหาคม 2562 ผลการสำรวจ พบว่ามีผู้ตอบแบบสอบถามจำนวน 219 คน (คิดเป็นร้อยละ 41.95) เพื่อทดสอบสมมติฐาน งานวิจัยนี้ใช้วิธีกำลังสองน้อยที่สุดบางส่วน (Partial Least quares: PLS) - วิธีการสร้างแบบจำลองโครงสร้างสมการความแปรปรวน (Structural Equation Modeling: SEM) ผลการศึกษาพบว่า ความร่วมมือมีผลในเชิงบวกต่อการควบคุม นอกจากนั้นความร่วมมือและการปรับปรุงมีผลในเชิงบวกต่อประสิทธิภาพ และประสิทธิภาพยังมีผลเชิงบวกต่อความสัมพันธ์ระยะยาวในการว่าจ้างภายนอก การศึกษาครั้งนี้สามารถให้คำแนะนำบางอย่างกับผู้ให้บริการการว่าจ้างในประเทศไทยเพื่อรักษาหรือขยายความสัมพันธ์กับผู้ให้บริการหรือลูกค้าปัจจุบันของพวกเขา
Description: Thesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2019
Degree Name: Master of Engineering
Degree Level: Master's Degree
Degree Discipline: Industrial Engineering
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/65087
URI: http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.296
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.THE.2019.296
Type: Thesis
Appears in Collections:Eng - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6070171821.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.