Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/70013
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorApasara Chinwonno-
dc.contributor.authorRunyarut Singkum-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Education-
dc.date.accessioned2020-11-11T13:34:34Z-
dc.date.available2020-11-11T13:34:34Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/70013-
dc.descriptionThesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2019-
dc.description.abstractThis study aimed to 1) investigate the effects of extensive reading on English reading comprehension of Thai vocational students, 2) explore the opinions of Thai vocational students toward extensive reading. Fifty-one students majoring in Computer, Information Technology, and General Management from a public college in Thailand participated in this study for 12 weeks. The instruments used to collect data were the Test of English for International Communication (TOEIC) reading test, and extensive reading motivation questionnaire. The TOEIC reading test was used to investigate students’ reading while the extensive reading motivation questionnaire was used to explore their motivation toward Extensive Reading. Quantitative data were collected through the TOEIC reading test and extensive reading motivation questionnaire. Qualitative data were derived from the open-ended questions as part of the extensive reading motivation questionnaire. The results revealed that 1) students’ English reading comprehension had increased significantly, 2) the students reported positive motivation for the implementation of Extensive Reading activities and materials. Students reported their extrinsic academic compliance at the highest and extrinsic excel to read at the lowest. The study recommended that extensive reading tended to be an effective reading approach to improve English reading comprehension, and that it should be integrated into teaching reading for Thai vocational students. ​-
dc.description.abstractalternativeการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาผลของการอ่านแบบกว้างต่อความสามารถการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนอาชีวศึกษาไทย 2) สำรวจความคิดเห็นของนักเรียนอาชีวศึกษาไทยต่อการอ่านแบบกว้าง กลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนอาชีวศึกษา สาขาวิชาคอมพิวเตอร์ เทคโนโลยีสารสนเทศและการจัดการทั่วไป จากวิทยาลัยรัฐบาลแห่งหนึ่ง ในประเทศไทย จำนวน 51 คน เข้าร่วมการทดลองเป็นเวลา 12 สัปดาห์ เครื่องมือวิจัยที่ใช้ในการเก็บข้อมูล ได้แก่ แบบทดสอบวัดระดับความรู้ทางภาษาอังกฤษในระดับการสื่อสารด้านการอ่าน (TOEIC) และแบบสอบถามแรงจูงใจในการอ่านแบบกว้าง โดยแบบทดสอบวัดระดับความรู้ทางภาษาอังกฤษในระดับการสื่อสารด้านการอ่าน (TOEIC) ใช้เพื่อศึกษาผลของการอ่านแบบกว้างต่อความสามารถการอ่านภาษาอังกฤษ และแบบสอบถามแรงจูงใจในการอ่านแบบกว้างใช้เพื่อสำรวจความคิดเห็นของนักเรียนต่อการอ่านแบบกว้าง ข้อมูลเชิงปริมาณได้จากคะแนนแบบทดสอบวัดระดับความรู้ทางภาษาอังกฤษในระดับการสื่อสารด้านการอ่าน (TOEIC) และแบบสอบถามแรงจูงใจในการอ่านแบบกว้าง ส่วนข้อมูลเชิงคุณภาพได้มาจากคำถามปลายเปิดของแบบสอบถามแรงจูงใจในการอ่านแบบกว้าง ผลการวิเคราะห์ พบว่า 1) ความสามารถการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนอาชีวศึกษาไทยเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญ 2) นักเรียนคิดเห็นว่ามีแรงจูงใจด้านบวกต่อกิจกรรมและสื่อการอ่านแบบกว้าง โดยมีแรงจูงใจภายนอกทางด้านการปฏิบัติตามวิชาการ (extrinsic academic compliance) มากที่สุด และแรงจูงใจภายนอกทางด้านความเป็นเลิศในการอ่าน (extrinsic excel to read) น้อยที่สุด ผลการวิจัยนี้ชี้ให้เห็นว่าการอ่านแบบกว้างเป็นกระบวนการอ่านที่มีประสิทธิภาพในการพัฒนาความสามารถการอ่านภาษาอังกฤษและควรบูรณาการการสอนการอ่านเพื่อนักเรียนอาชีวศึกษาไทย-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.520-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.subject.classificationSocial Sciences-
dc.titleEffects of extensive reading on English reading comprehension of Thai vocational students-
dc.title.alternativeผลการอ่านแบบกว้างต่อความสามารถการอ่านภาษาอังกฤษ ของนักเรียนอาชีวศึกษา-
dc.typeThesis-
dc.degree.nameMaster of Education-
dc.degree.levelMaster's Degree-
dc.degree.disciplineTeaching English as a Foreign Language-
dc.degree.grantorChulalongkorn University-
dc.subject.keywordการอ่านแบบกว้าง-
dc.subject.keywordความสามารถการอ่าน-
dc.subject.keywordExtensive reading-
dc.subject.keywordReading comprehension-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.THE.2019.520-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6083399827.pdf5.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.