Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/70955
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorChuvej Chansa-ngavej-
dc.contributor.advisorChaicharearn Atibaedya-
dc.contributor.authorWeerawanna Chaiyarod-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Engineering-
dc.date.accessioned2020-11-24T07:45:05Z-
dc.date.available2020-11-24T07:45:05Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.isbn9743460845-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/70955-
dc.descriptionThesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2000-
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to model better customer order process for industrial customers and oil and LPG service station customers of the case company. Such process is modeled with respect to reengineering methodology, and the cost and benefit statement is defined with respect to the Activity Based Costing (ABC) concept. The tool used to model, simulation, and analyse the process is the FirstSTEP program. By following the reengineering methodology, information needed in creating customer order process is gathered by literature survey, interviews, and personal communication. This information includes industrial, oil and LPG customer requirements, the customer order processes of competitors and non-competitors, and the appropriate technology. The new model of customer order process is then created. By eliminating the no value added activities, combining several jobs in the existing customer order process into one and let those jobs be performed by authorized people, and installing decision points up front to the new customer order process, the result of this study when comparing the new customer order process to the existing one shows that the new model customer order process can reduce cost by 31.8 percent, reduce average processing time by 27.5 percent, reduce average elapsed time by 3.5 percent, and increase resource utilization.-
dc.description.abstractalternativeวิทยานิพนธ์ฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพี่อจัดทำแบบจำลองกระบวนการสั่งซื้อสำหรับลูกค้า อุตสาหกรรม และ ลูกค้าสถานีบริการนํ้ามันและก๊าซของบริษัทที่เป็นกรณีศึกษา กระบวนการสั่งซื้อได้ถูกออกแบบตามแนวทางการออกแบบกระบวนการใหม่ ต้นทุนของกระบวนการสั่งซื้อและประโยชน์ที่ได้รับ ถูกกำหนดโดยหลักการคิดต้นทุนจากกิจกรรม เครื่องมือที่ใช้ในการออกแบบกระบวนการ การซิมูเลชั่น และการวิเคราะห์ได้แก่ โปรแกรมที่ชื่อว่า FisrtSTEP ในการออกแบบกระบวนการใหม่ ข้อมูลที่จำเป็นสำหรับการสร้างแบบจำลองกระบวนการสั่งซื้อสำหรับลูกค้า ได้แก่ ความต้องการของลูกค้าอุตสาหกรรม และลูกค้าสถานีบริการนํ้ามันและก๊าซ กระบวนการสั่งซื้อสำหรับลูกค้าของบริษัทคู่แข่งขัน กระบวนการสั่งซื้อสำหรับลูกค้าของบริษัทที่ไม่ใช่คู่แข่งขัน และเทคโนโลยีที่เหมาะสมได้ถูกรวบรวมโดยการสำรวจ การสัมภาษณ์ และการสื่อความระหว่างบุคคล หลังจากนั้นได้ออกแบบกระบวนการสั่งซื้อสำหรับลูกค้าขึ้นใหม่โดยการกำจัดกิจกรรมที่ไม่ก่อให้เกิดคุณค่า การรวมงานหลาย ๆงานเข้าด้วยกันเป็นงานเดียวและให้งานนั้นกระทำโดยผู้ที่ได้รับมอบหมาย การสร้างจุดตัดสินใจของกระบวนการไว้ต้นกระบวนการ ผลการศึกษาเมื่อเปรียบเทียบกระบวนการสั่งซื้อสำหรับลูกค้ากระบวนการใหม่ กับ กระบวนการสั่งซื้อสำหรับลูกค้ากระบวนการเดิม แสดงให้เห็นว่า กระบวนการสั่งซื้อสำหรับลูกค้ากระบวนการใหม่สามารถลดต้นทุนของกระบวนการได้ 31.8 เปอร์เซ็นต์ ลดเวลาเฉลี่ยในการดำเนินการของกระบวนการได้ 27.5 เปอร์เซ็นต์ ลดเวลาเฉลี่ยทั้งหมดในการดำเนินกระบวนการได้ 3.5 เปอร์เซ็นต์ และทรัพยากรถูกใช้อย่างคุ้มค่ามากขึ้น-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.subjectCustomer services-
dc.subjectPurchasing-
dc.subjectIndustrial procurement-
dc.titleCustomer order process modeling and redesign-
dc.title.alternativeการสร้างแบบจำลองและการปรับแก้กระบวนการสั่งซื้อสำหรับลูกค้า-
dc.typeThesis-
dc.degree.nameMaster of Engineering-
dc.degree.levelMaster's Degree-
dc.degree.disciplineEngineering Management-
dc.degree.grantorChulalongkorn University-
Appears in Collections:Eng - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Weerawanna_ch_front_p.pdfหน้าปก สารบัญ และบทคัดย่อ796.57 kBAdobe PDFView/Open
Weerawanna_ch_ch1_p.pdfบทที่ 1701.91 kBAdobe PDFView/Open
Weerawanna_ch_ch2_p.pdfบทที่ 21.12 MBAdobe PDFView/Open
Weerawanna_ch_ch3_p.pdfบทที่ 31.14 MBAdobe PDFView/Open
Weerawanna_ch_ch4_p.pdfบทที่ 4993.24 kBAdobe PDFView/Open
Weerawanna_ch_ch5_p.pdfบทที่ 51.45 MBAdobe PDFView/Open
Weerawanna_ch_ch6_p.pdfบทที่ 6695.35 kBAdobe PDFView/Open
Weerawanna_ch_back_p.pdfบรรณานุกรมและภาคผนวก830.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.