Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74129
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรศักดิ์ เพียรชอบ-
dc.contributor.authorอุไรวรรณ โหเจริญ-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2021-06-25T05:47:46Z-
dc.date.available2021-06-25T05:47:46Z-
dc.date.issued2529-
dc.identifier.issn9745663484-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74129-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2529en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษาสังกัดกรมสามัญศึกษาในภาคเหนือ โดยใช้แบบประเมินสถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาไปประเมินโรงเรียนมัธยมศึกษาในภาคเหนือจำนวน 44 โรงเรียน แล้วนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์โดยหาค่า ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างค่าเฉลี่ยโดยใช้ค่า “ที” (t-test) แล้วนำเสนอในรูปตารางและความเรียง ผลการวิจัยปรากฏว่า 1. สถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษาสังกัดกรมสามัญศึกษาในภาคเหนือไม่มีอยู่ในระดับ “ดีมาก” เลยแม้แต่โรงเรียนเดียว นอกนั้นอยู่ในระดับ “ดี” ร้อยละ 11.36 ระดับ “ปานกลาง” ร้อยละ 63.64 ระดับ “พอใช้” ร้อยละ 20.45 และระดับ “ต่ำมาก” ร้อยละ 4.55 2. สถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษาสังกัดกรมสามัญศึกษาในภาคเหนือ ระหว่างโรงเรียนระดับจังหวัดและระดับอำเภอในแต่ละด้านไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญ ที่ระดับ .05-
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to evaluate the status of physical education programs in secondary schools under the authority of the Department of General Education in the northern region of Thailand. Evaluative criteria were constructed and used as tools to evaluate the physical education programs of 44 sampling secondary schools under authority of the Department of General Education in the northern region of Thailand. The obtained data were then analyzed in terms of percentages, means and standard deviation. A t-test was also used to determine any significant difference. The major findings were: 1. There was not a single secondary school under the authority of the department of General Education in the northern region had the physical education programs status at an “Excellent” level. There were only 11.36 percent of all the schools which had the physical education program status at the “Good level. The rest of the schools had the physical education programs status at the “Moderate”, “Fair” and “Very Low” levels for 63.64, 20.45, and 4.55 percent of all the schools, respectively. 2. According to the result of the t-test, there was no significant difference between the Changwad and Amphor schools in terms of the status of physical education at .05 level-
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.1986.70-
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectการศึกษาขั้นมัธยม -- โปรแกรมกิจกรรมen_US
dc.subjectพลศึกษา -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)en_US
dc.subjectEducation, Secondary -- Activity programsen_US
dc.subjectPhysical education and training -- Study and teaching (Secondary)en_US
dc.titleสถานภาพของโปรแกรมพลศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดกรมสามัญศึกษาในภาคเหนือen_US
dc.title.alternativeStatus of the physical education program in secondary school under the authority of the Department of General Education in Northern regionen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineพลศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorไม่มีข้อมูล-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.1986.70-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Uraiwan_ho_front_p.pdfหน้าปกและบทคัดย่อ1.33 MBAdobe PDFView/Open
Uraiwan_ho_ch1_p.pdfบทที่ 11.1 MBAdobe PDFView/Open
Uraiwan_ho_ch2_p.pdfบทที่ 22.33 MBAdobe PDFView/Open
Uraiwan_ho_ch3_p.pdfบทที่ 3829.38 kBAdobe PDFView/Open
Uraiwan_ho_ch4_p.pdfบทที่ 41.72 MBAdobe PDFView/Open
Uraiwan_ho_ch5_p.pdfบทที่ 51.73 MBAdobe PDFView/Open
Uraiwan_ho_back_p.pdfบรรณานุกรมและภาคผนวก3.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.