Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76241
Title: How to creat Malee's fruit juice for maximum value in the domestic market?--a case study of Malee group public company limited
Other Titles: วิธีการสร้างน้ำผลไม้ของมาลีเพื่อสร้างมูลค่าสูงสุดในตลาดภายในประเทศ - กรณีศึกษา บริษัท มาลีกรุ๊ป จำกัด (มหาชน)
Authors: Hong Xu
Advisors: Chalaiporn Amonvatana
Other author: Chulalongkorn University. Faculty of Economics
Subjects: Fruit juice industry -- Marketing
อุตสาหกรรมน้ำผลไม้ -- การตลาด
Issue Date: 2020
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: Social progress has accelerated the pace of people's life and work, and consumers are more inclined to buy products that are convenient and beneficial to health. At present, the fruit juice industry in Thailand is in a rapid development period, the number of fruit juice manufacturers is increasing and many food factories are beginning to turn to the fruit juice market to occupy a certain share, so the variety of fruit juice products is increasingly rich and the pressure of enterprise competition is increasing. Malee Group Public Company Limited (Hereinafter referred to as “Malee Group”) is one of the largest fruit juice companies in Thailand. Malee company's fruit juice is also the company's key product, with a large market share, but always ranked second. In recent years, due to the fierce competition. The sales volume is increasing while the profits are sharply decreasing. In this paper, Malee Group company as a case study, using literature analysis combined with data analysis and other ways to systematically comb the company's market positioning and 4P market model. In the process of research, the company's market resource advantages, core competitiveness and practical problems are clarified. Then SWOT analysis and comparative analysis are used to carry out in-depth research on companies and competitive enterprises. At the same time, the author also carries on the related market research to Malee company through the way of questionnaire survey to understand the customer demand and the market situation more deeply, so as to put forward the improvement suggestions for the future development of the enterprise more reasonably and effectively.
Other Abstract: ความก้าวหน้าทางสังคมได้เร่งฝีเท้าของชีวิตและการทำงานของผู้คนและผู้บริโภคมีแนวโน้มที่จะซื้อผลิตภัณฑ์ที่สะดวกและเป็นประโยชน์ต่อสุขภาพมากขึ้นในปัจจุบันอุตสาหกรรมน้ำผลไม้ในประเทศไทยกำลังอยู่ในช่วงการพัฒนาที่รวดเร็วจำนวนผู้ผลิตน้ำผลไม้กำลังเพิ่มขึ้นและโรงงานอาหารหลายแห่งเริ่มหันไปสู่ตลาดน้ำผลไม้เพื่อครอบครองส่วนแบ่งที่แน่นอนดังนั้นผลิตภัณฑ์น้ำผลไม้หลากหลายชนิดมากขึ้นเรื่อยๆและแรงกดดันจากการแข่งขันขององค์กรก็เพิ่มขึ้นบริษัทมาลีกรุ๊ปจำกัด(มหาชน) (ต่อไปนี้จะเรียกว่า"กลุ่มมาลี") เป็นหนึ่งในบริษัทน้ำผลไม้ที่ใหญ่ที่สุดในประเทศไทยน้ำผลไม้ของบริษัทมาลียังเป็นผลิตภัณฑ์หลักของบริษัทด้วยส่วนแบ่งการตลาดขนาดใหญ่แต่อันดับสองเสมอในปีที่ผ่านมาเนื่องจากการแข่งขันที่รุนแรงปริมาณการขายเพิ่มขึ้นในขณะที่กำไรลดลงอย่างรวดเร็ว ในบทความนี้มาลีกลุ่มเป็นกรณีศึกษาโดยใช้การวิเคราะห์วรรณกรรมรวมกับการวิเคราะห์ข้อมูลและวิธีการอื่นๆเพื่อรวมการวางตำแหน่งทางการตลาดของบริษัทและรูปแบบการตลาด4P อย่างเป็นระบบในกระบวนการวิจัยบริษัทจะได้รับประโยชน์จากทรัพยากรการตลาดความสามารถในการแข่งขันหลักและปัญหาในทางปฏิบัติจากนั้นทำการวิเคราะห์SWOTและการวิเคราะห์เชิงเปรียบเทียบเพื่อดำเนินการวิจัยเชิงลึกเกี่ยวกับบริษัทและองค์กรการแข่งขันในขณะเดียวกันผู้เขียนยังทำการวิจัยตลาดที่เกี่ยวข้องกับบริษัทมาลีผ่านทางแบบสอบถามเพื่อทำความเข้าใจความต้องการของลูกค้าและสถานการณ์ของตลาดอย่างลึกซึ้งยิ่งขึ้นเพื่อนำเสนอข้อเสนอแนะการปรับปรุงสำหรับการพัฒนาในอนาคตขององค์กรสมเหตุสมผลและมีประสิทธิภาพมากขึ้น
Description: Independent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2020
Degree Name: Master of Arts
Degree Level: Master's Degree
Degree Discipline: Business and Managerial Economics
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76241
URI: http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.23
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.IS.2020.23
Type: Independent Study
Appears in Collections:Econ - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6284095029.pdf1.98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.