Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76624
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRuedeerath Chusanachoti-
dc.contributor.authorNatcha Boonyabenjarit-
dc.contributor.otherChulalongkorn university. Graduate school-
dc.date.accessioned2021-09-21T06:48:44Z-
dc.date.available2021-09-21T06:48:44Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76624-
dc.descriptionIndependent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2020-
dc.description.abstractThis study aimed 1) to develop an e-learning based on the microlearning approach and 2) to examine quality of the developed e-learning. To examine the quality, three research instruments including pretest and posttest, a perception survey questionnaire and a quality evaluation form were used. The sample group consisted of 21 Thai undergraduate students in Faculty of Education at Chulalongkorn University. Descriptive statistics which were mean and standard deviation (SD) and one sample t-test were employed for the data analysis. The findings from one sample t-test, at a significance level of .05, illustrated the students’ noteworthy improvement of the pronunciation skills after receiving the treatment. Furthermore, the results from the perception survey questionnaire revealed their positive perception towards the e-learning. The experts' evaluation score also reflected its high-quality level. The study could be finally concluded that developing and using the microlearning-based e-learning is effective for the English phonetics and pronunciation class.-
dc.description.abstractalternativeวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อพัฒนาสื่ออิเล็กทรอนิกส์ตามแนวคิดการจัดการเรียนรู้แบบจุลภาค และ 2) เพื่อประเมินคุณภาพสื่อที่ได้รับการพัฒนาขึ้น เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเพื่อประเมินคุณภาพสื่อประกอบด้วย แบบทดสอบก่อนและหลังเรียน แบบสำรวจการรับรู้ และแบบประเมินคุณภาพสื่อ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในงานวิจัยนี้คือนักศึกษาชาวไทยระดับชั้นปริญญาตรีที่ศึกษาอยู่คณะครุศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย จำนวน 21 คน มีการใช้สถิติเชิงบรรยายซึ่งได้แก่ ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน (SD) และการทดสอบที (one sample t-test) ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการศึกษาจากการทดสอบทีซึ่งแตกต่างกันอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .05 แสดงให้เห็นถึงความสามารถในการออกเสียงของนักศึกษาที่พัฒนาขึ้นหลังการทดลอง อีกทั้งผลที่ได้จากแบบสำรวจการรับรู้พบว่านักศึกษามีการรับรู้เชิงบวกต่อสื่ออิเล็กทรอนิกส์ดังกล่าว ผลการประเมินจากผู้เชี่ยวชาญสะท้อนให้เห็นคุณภาพสื่อระดับสูง การศึกษาครั้งนี้สามารถสรุปได้ว่าการพัฒนาและการใช้สื่ออิเล็กทรอนิกส์ตามแนวคิดการจัดการเรียนรู้แบบจุลภาคนั้นมีประสิทธิภาพต่อห้องเรียนสัทศาสตร์และการออกเสียงภาษาอังกฤษ-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.57-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.subjectActivity programs in education-
dc.subjectWeb-based instruction-
dc.subjectกิจกรรมการเรียนการสอน-
dc.subjectการเรียนการสอนผ่านเว็บ-
dc.subject.classificationArts and Humanities-
dc.titleEffects of e-learning based on microlearning approach on undergraduate students’ English pronunciation-
dc.title.alternativeผลของการเรียนการสอนผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ตามแนวคิดการจัดการเรียนรู้แบบจุลภาคที่มีต่อการออกเสียงภาษาอังกฤษของนักศึกษาระดับปริญญาบัณฑิต-
dc.typeIndependent Study-
dc.degree.nameMaster of Arts-
dc.degree.levelMaster's Degree-
dc.degree.disciplineEnglish as an International Language-
dc.degree.grantorChulalongkorn University-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.IS.2020.57-
Appears in Collections:Grad - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6288035720.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.