Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/77319
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุนทร ณ รังษี-
dc.contributor.authorปรีชา คุณาวุฒิ-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2021-09-27T07:57:22Z-
dc.date.available2021-09-27T07:57:22Z-
dc.date.issued2515-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/77319-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.) -- จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2515en_US
dc.description.abstractการวิจัยนี้ต้องการจะศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างกันและกัน ของวิชาในหมวดวิชาสัมพันธ์กับวิชาในหมวดวิชาชีพ ของหลักสูตรประโยคมัธยมศึกษาตอนปลายสายอาชีพ (ม.ศ.4,5,6) แผนกเกสรตกรรม ฉบับ พุทธศักราช 2503 ข้อมูลที่ใช้เป็นคะแนนผลการเรียนวิชาในหมวดวิชาทั้งสองจากการสอบไล่เลื่อนชั้นตลอดหลักสูตร ของกลุ่มตัวอย่างประชากรนักเรียนเกษตรกรรม ซึ่งสุ่มมาจากโรงเรียนและวิทยาลัยเกษตรกรรม ต่าง ๆ ทั่วประเทศ จำนวน 319 คน ผลการวิจัยปรากฏว่า วิชาในหมวดวิชาสัมพันธ์กับวิชาในหมวดวิชาชีพ มีความสัมพันธ์ระหว่างกันและกันสนองวัตถุประสงค์ของหลักสูตร ไม่มีวิชาในหมวดวิชาชีพวิชาใดเคยที่ไม่ต้องการความรู้ประกอบจากวิชาในหมวดวิชาสะมพันธ์ และไม่มีวิชาในหมวดวิชาสัมพันธ์ใดเลยที่มิได้ช่วยสนับสนุนวิชาในหมวดวิชาชีพ-
dc.description.abstractalternativeThe Interrelationships among courses in the related trade area and the vocational area of the 1960 Secondary Vocational Agricultural High School Curriculum were studied in order to confirm whether the syllabus serve the curriculum objective. Data were the final examination scores of 319 students, a sample selected from a population of students in 20 secondary vocational agricultural high school, locating in different parts of Thailand. Having analyzed the data by applying the cluster method of factor analysis, the investigator found that those courses in the related trade and the vocational area were significantly interrelated in 3 cluster groups. Every vocational course has been onriched at least by one related trade. None of the related trade course shows no supporting relation to vocational courses. It was concluded that the courses designed in both related trade area and vocational area have served the 1960 Secondary Vocational Agricultural High School Curriculum objective.-
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectการศึกษาขั้นมัธยม-
dc.subjectหลักสูตร-
dc.subjectเกษตรกรรม -- การศึกษาและการสอน -- โปรแกรมกิจกรรม-
dc.subjectEducation, Secondary-
dc.subjectEducation -- Curricula-
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างวิชาในหมวดวิชาสัมพันธ์กับวิชาในหมวดวิชาชีพ ของหลักสูตรประโยคมัธยมศึกษาตอนปลายสายอาชีพแผนกเกษตรกรรมen_US
dc.title.alternativeInterrelationships among courses in the related trade area and the vocational area of the secondary vocational agricultural high school curriculumen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineวิจัยการศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorไม่มีข้อมูล-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prija_ku_front_p.pdfหน้าปก สารบัญ และบทคัดย่อ962.3 kBAdobe PDFView/Open
Prija_ku_ch1_p.pdfบทที่ 11.16 MBAdobe PDFView/Open
Prija_ku_ch2_p.pdfบทที่ 21.44 MBAdobe PDFView/Open
Prija_ku_ch3_p.pdfบทที่ 31.19 MBAdobe PDFView/Open
Prija_ku_ch4_p.pdfบทที่ 41.58 MBAdobe PDFView/Open
Prija_ku_ch5_p.pdfบทที่ 5844.57 kBAdobe PDFView/Open
Prija_ku_back_p.pdfบรรณานุกรมและภาคผนวก1.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.