Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/79695
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorApasara Chinwonno-
dc.contributor.authorApiwat Piyasakulchai-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Education-
dc.date.accessioned2022-07-23T04:31:41Z-
dc.date.available2022-07-23T04:31:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/79695-
dc.descriptionThesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2021-
dc.description.abstractClose reading has become the means to help readers promote comprehension of complex texts. This study implemented the Close Reading instruction for Thai EFL secondary school students and explored their use of close reading strategies. Eighteen secondary school students participated in eleventh weeks to examine the effects of Close Reading instruction on their English reading comprehension. The research instruments were (1) English Reading Comprehension Test, (2) Close Reading Strategies Questionnaire, and (3) Semi-Structured Interview. Results from the paired sample t-test, at a significance level of .05, revealed that students significantly improved reading comprehension after they participated in the Close Reading instruction. Almost all of them tended to reread the text, think about the author meant, and underline when they encountered with difficult texts. According to the content analysis, students reported using the annotating strategy at the first reading for key ideas and details.-
dc.description.abstractalternativeการอ่านอย่างลึกซึ้งเป็นวิธีการที่จะช่วยส่งเสริมให้ผู้อ่านสามารถทำความเข้าใจบทความที่ซับซ้อนมากขึ้น การศึกษาครั้งนี้นำการสอนการอ่านอย่างลึกซึ้งมาประยุกต์ใช้กับนักเรียนระดับมัธยมศึกษาชาวไทยและสำรวจการใช้กลยุทธ์การอ่านอย่างลึกซึ้งในกลุ่มตัวอย่างดังกล่าว โดยมีนักเรียนมัธยมศึกษาจำนวน 18 คนเข้าร่วมการทดลองเป็นระยะเวลา 11 สัปดาห์ เพื่อศึกษาผลของการใช้การสอนการอ่านอย่างลึกซึ้งที่มีต่อความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียน ทั้งนี้เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ (1) แบบทดสอบความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษ (2) แบบสอบถามกลยุทธ์การอ่านอย่างลึกซึ้ง และ (3) คำถามในการสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้าง ผลการศึกษาจากการทดสอบความแตกต่างของค่ากลางของสองประชากรที่ไม่อิสระ (paired sample t-test) พบว่า นักเรียนพัฒนาความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 หลังเข้าร่วมการสอนการอ่านอย่างลึกซึ้ง เมื่อนักเรียนเจอบทความที่ยากนักเรียนส่วนใหญ่มีแนวโน้มที่จะใช้กลยุทธ์การอ่านบทความซ้ำ นึกถึงความหมายที่ผู้เขียนต้องการสื่อ และขีดเส้นใต้ จากการวิเคราะห์เนื้อหา นักเรียนรายงานว่าพวกเขาใช้กลยุทธ์การจดบันทึกในการอ่านครั้งแรกเพื่อจับประเด็นและรายละเอียดที่สำคัญ-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2021.376-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.subjectEnglish language -- Reading-
dc.subjectEnglish language -- Study and teaching (Secondary)-
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การอ่าน-
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)-
dc.subject.classificationSocial Sciences-
dc.titleAn implementation of close reading instruction to promote English reading comprehension of secondary school students-
dc.title.alternativeการนำการสอนการอ่านอย่างลึกซึ้งสู่การปฏิบัติเพื่อส่งเสริมการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียนมัธยมศึกษา-
dc.typeThesis-
dc.degree.nameMaster of Education-
dc.degree.levelMaster’s Degree-
dc.degree.disciplineTeaching English as a Foreign Language-
dc.degree.grantorChulalongkorn University-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.THE.2021.376-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6288010927.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.